Beycioğlu, KadirDönmez, Burhanettin2020-12-022020-12-022006BEYCİOĞLU K,DÖNMEZ B (2006). Eğitim Yönetiminde Kuramsal Bilginin Üretimine ve Uygulamasına İlişkin Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(47), 317 - 342.1300-48322148-2403https://hdl.handle.net/11616/18954https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/61694Öz: Eğitim yönetimi, geride bıraktığımız yüzyılın ikinci yarısında kendi kimliğini oluşturma sürecine girmiş ve ayrı bir çalışma alanı olarak değerlendirilmeye başlanmıştır. Eğitim yönetimi, bu özgünleşme döneminde çeşitli alanlarda gözlenen kuramsal gelişmelerden ve bu kuramların yönetim alanına yansımalarından etkilenmiştir. Bu çalışmanın amacı, eğitim yönetimi alanında görülen kuramsal bilgi üretimi ve uygulama sürecine biraz daha yakından bakmaktır. Bu doğrultuda, kuramsal bilgi elde etmede ve uygulamada gözlenen sorunları daha iyi anlayabilmek bakımından, kuram, kuramsal bilgi, kuram-uygulama ilişkisi ve eğitim yönetimini etkileyen kuramsal dönemler kısaca incelenmiş, kuramsal bilgi üretimi sürecinde karşılaşılan yaygın sorunlara değinilmiş ve bazı öneriler tartışmaya açılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim Yönetiminde Kuramsal Bilginin Üretimine ve Uygulamasına İlişkin Bir DeğerlendirmeIssues in Theory Development and Practice in Educational AdministrationArticle124731734261694