Karatepe, SelmaOzan, Mehmet Seyda2018-02-192018-02-192017Karatepe, S., Ozan, Mehmet S. (2017). A review regarding the relation of corporate social responsibility and corporate reputation. İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/395502https://hdl.handle.net/11616/8105Akademik Yaklaşımlar Dergisi Kış 2017 Cilt: 8 Sayı:2Toplumla etkileşimde bulunmak ve kurumların uygulamalarında toplum çıkarını gözetmesiyle yakından ilişkili olan kurumsal sosyal sorumluluk, kurumların mevcut itibarlarını sürdürmeleri ve geliştirmeleri açısından gerekli ve önemlidir. Emsallerinden ve rakiplerinden farklı olduklarını topluma hissettirmeyi amaçlayan kurumlar için itibarlarını geliştirmek kaçınılmazdır. Bir kurum, toplumsal problemlere sunduğu çözüm önerileri ile kurumsal itibarını sürdürebilmekte ve geliştirebilmektedir. Sosyal sorumluluk, ahlaki açıdan bir kuruluş veya bireyin kendi çıkarlarını gözetmesi kadar toplum çıkarlarını da gözetmesi anlamında kullanılmakta olup; kurumlar, sosyal sorumluluk faaliyetleriyle aynı zamanda topluma karşı duyarlı birer kurumsal vatandaş oldukları bilgisini çevresine sunmaktadır. Çevreye sunulan bu bilgiler ise uzun vadede kurum itibarına etki etmektedir. Bu çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal itibar arasındaki ilişki irdelenmiştir. Çalışmanın sonucunda sosyal sorumluluğa sahip ve bu doğrultuda faaliyetler gerçekleştiren kurumların itibar düzeylerinin de bundan pozitif anlamda etkilendiği, kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal itibar arasında pozitif bir ilişki olduğu değerlendirilmiştir.for the society’s interest, is very significant and necessary aspect for institutions in order to sustain and develop their corporate reputation. For the companies which aim at making society feel differently about themselves, it is inevitable to try to enhance their reputation compared to their compeers and competitors. An institution can maintain and foster its reputation by proposing solutions for societal problems. The concept of social responsibility is also used as looking after society’s interest morally while an individual or institution looks out for its own interest; and through social responsibility activities, institutions present themselves as institutional citizens who are sensitive to societal issues as well. That information which companies have presented to public would affect their corporate reputation in the long run. In this study, the association between corporate social responsibility and corporate reputation has been examined. As a result of this study, it has been determined that institutions which are embracing social responsibilities and performing activities for this aim, have affected their institutions’ corporate reputation in a positive way and it has been deduced that corporate social responsibility and corporate reputation inherit a positive correlation amongst themselves.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKurumsal Sosyal SorumlulukKurumsal itibarKurumsal vatandaşlıkCorporate social responsibilityCorporate reputationCorporate CitizenshipKurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ilişkisi üzerine bir değerlendirmeA review regarding the relation of corporate social responsibility and corporate reputationArticle8280101