Akdağ, MustafaŞahan, Birsen YılmazÖzhan, UğurŞan, İsmail2024-08-042024-08-0420141300-28992149-9683https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/179430https://hdl.handle.net/11616/89215Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte internet yalnızca bilgisayarlarla ve internet kafelerde erişilebilecekayrıcalıklı bir hizmet olmaktan çıkmış olup, hayatımızın her alanına yayılmıştır. Ancak, bilgisayar başındageçirilen zamanın ayarlanamaması ve bireyin internet kullanma konusunda kendisini kontrol edememesi gibinedenler internet bağımlılığının oluşmasına yol açmaktadır. İnternet bağımlısı bireyler fiziksel sorunların yanısıra psikolojik, sosyal ve akademik yaşamlarında da sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, üniversiteöğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ve bunların çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumlarıincelenmiştir. İnternet Bağımlılık Ölçeği ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Kruskal Wallis H-testive Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun internetbağımlılıklarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılıklarında cinsiyet, akademikbaşarılarını algılayışları, derslere devam durumu, günlük internet kullanım süresi, internete bağlanılan yer,internete telefonla bağlanma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülürken; öğretim türü ve ailelerin gelirdüzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessInvestigation of University Students' Internet Addiction in Terms of Several Variables (Inonu University Sample)Article1517396179430