İşcan Ayyıldız, NeşeEvcimen, Hasan2019-05-092019-05-092018İşcan Ayyıldız, N. Evcimen, H. (2018). Yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Cilt:6 Sayı:2. 14-24 ss.https://dergipark.org.tr/inonusaglik/issue/41092/432222https://hdl.handle.net/11616/10524Amaç: Bu çalışmanın amacı, yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarını incelemektir. Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Karadeniz Teknik Üniversitesi Tonya Meslek Yüksek Okulu yaşlı bakım programında öğrenim görmekte olan 50 öğrenci ile yapıldı. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği kullanıldı. Veriler yüzdelik, ortalama, standart sapma, bağımsız gruplarda t testi, Mann-Whitney U, One-way ANOVA ve Kruskal-Wallis Varyans Analizi testi ile değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği toplam puan ortalaması 71.07±5.06 olarak bulundu ve yaşlı ayrımcılığına ilişkin olumlu tutuma sahip oldukları görüldü. Erkek öğrencilerin yaşlının yaşamını sınırlama alt boyut puan ortalaması (22.14±4,23), kadın öğrencilerin yaşlının yaşamını sınırlama alt boyut puan ortalamasından (19,44±3,87) daha yüksektir. Cinsiyetin yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasıyla da arasında anlamlı fark olduğu bulundu (0.01). Erkek öğrencilerin yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasının (74,52±4,37),kadın öğrencilerin yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasından (70,15±5,06) daha yüksek olduğu tespit edildi. Çalışmadaki öğrencilerin kardeş sayısının yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeğinin yaşlının yaşamını sınırlama alt boyut puan ortalamasıyla ve yaşlıya yönelik olumlu tutum alt boyut puan ortalamasıyla arasında anlamlı bir fark olduğu görüldü (p<0.05). Sonuç: Yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumları olumlu bulundu. Geleceğin sağlık bakım elemanı olan yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarının olumlu olması yaşlı bireylere sunulacak sağlık hizmetlerinin kalitesinin artmasını sağlayacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYaşlı BakımÖğrenciTutumYaşlıYaşlı AyrımcılığıYaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının belirlenmesiArticle621424