Yılmaz, MuamberKöksal, Kemal2020-08-082020-08-082008YILMAZ M,KÖKSAL K (2008). Tekrarlı Okuma Yönteminin Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Milli Eğitim, 37(179), 51 - 65.1302-56002791-7657https://hdl.handle.net/11616/17358https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/78456Öz: Bu çalışmada ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesinde tekrarlı okuma yönteminin etkisi araştırılmıştır. Çalışma, Ankara’da İhsan Aras İlköğretim Okulu ve Şinasi İlköğretim Okulundan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen 4 öğrenciyle yürütülmüştür. Seçilen öğrenciler zekâ, işitsel ve görsel yönden herhangi bir problemi olmamasına rağmen okuma güçlüğü bulunan öğrencilerdir. Okuduğunu anlama seviyesi tespit edilen her bir öğrenciye haftada 4 saat olmak üzere toplam 48 saat tekrarlı okuma yöntemi kullanılarak öğretim sunulmuştur. Öğretim haftada 2 oturum hâlinde 3 ay devam etmiş ve 24 oturumda tamamlanmıştır. Öğretim, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylı ilköğretim 2. sınıf Türkçe ders kitaplarından seçilen 24 hikâye türü okuma metni ile yapılmıştır. Öğretim, bireysel olarak sessiz bir ortamda yapılmıştır. Tekrarlı okuma yöntemi ile sunulan 3 aylık bir öğretimin sonunda öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinde önemli derecede bir artış olduğu görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTekrarlı Okuma Yönteminin Okuduğunu Anlamaya EtkisiThe Effect of Repeated Readind Method on Reading ComprehensionArticle37179516578456