KARATAŞ, YaseminKARATAŞ, Ahmet2022-01-122022-01-122021Karataş, Y. & Karataş, A. (2021). DOWN SENDROMLU BİREYLERİN GELİŞİMİNDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ROLÜ . İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , 7 (1) , 226-232 . DOI: 10.22252/ijca.932142https://hdl.handle.net/11616/46621Öz Down sendromu, bireylerin gelişimlerini etkileyen genetik bir durumdur ve normal gelişim gösteren bireylerdeki gibi olması gereken 21. kromozomun 2 adet yerine 3 adet olmasıyla ortaya çıkmaktadır. Erken yaşlarda alınan eğitimler aracılığıyla, gecikmeleri desteklenebilmektedir. Bu süreç içerisinde müzik eğitiminden de fazlasıyla yararlanılabilmektedir. Müzik eğitimi aracılığıyla, Down sendromlu bireylerin gelişim alanlarından ilerlemeler kaydedilebilmektedir. Down sendromlu bireylerin müziğe olan eğilimleri göz önünde bulundurulduğunda, müzik eğitimi aracılığıyla gelişimlerine katkı sağlanabilmektedir. Down sendromlu bireylerin gelişim süreçlerinde müzik eğitiminin sosyal gelişim, iletişim becerileri, dil gelişimi, motor beceriler, zihin gelişimi gibi birçok alana katkı sağladığı belirlenmiştir. Bu araştırma, betimsel nitelikte bir araştırmadır. Var olan durumu ortaya koymak adına kaynak tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Kaynak tarama modeli, çalışmanın kavramsal çerçeveye oturtulması amacıyla gerçekleştirilmektedir. Bu doğrultuda Down sendromu, Down sendromlu bireyler ve eğitim süreçleri, Down sendromlu bireylerin gelişim süreçlerinde Müzik eğitiminin önemi gibi konulara değinilmiş, geçmişte yapılmış çalışmalar incelenmiştir. Araştırma sonucunda ise, Down sendromlu bireylerin gelişim süreçlerinde müzik eğitiminin oldukça faydalı bir araç olduğu ortaya çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDOWN SENDROMLU BİREYLERİN GELİŞİMİNDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ROLÜArticle