Koçoğlu, ErolAkman, Özkan2020-08-082020-08-082016KOÇOĞLU E,AKMAN Ö (2016). Eğitimde Konsültasyon Hizmetlerine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 715 - 729.2147-1037https://hdl.handle.net/11616/17336https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/251908Öz: Rehberlik hizmetlerinin önemli bir parçası olan konsültasyon hizmetleri, öğretmenlere okulda öğrenme çevrelerini geliştirmeye olanak tanıması açısından oldukça önemlidir. Bu hizmet sayesinde, öğrencinin eğitsel gelişimi başta olmak üzere fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimine yönelik, öğrenci aileleriyle işbirliği yapılmaktadır. Bu işbirliğinin oluşumunu sağlayan konsültasyon hizmetlerinin öğrencinin gelişimi üzerinde belirleyici bir etkiye sahip olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı da, sosyal bilgiler öğretmenlerinin, öğrenciyi tanıma ve öğrencinin gelişimini sağlamaya ilişkin öğrenci aileleriyle doğrudan etkileşimi ve iletişimi temele alan konsültasyon hizmetlerine yönelik algılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Malatya, Sivas ve Elazığda çeşitli ortaokullarda görev yapan 50 sosyal bilgiler öğretmeniyle nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla veriler elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik ve betimsel çözümleme teknikleri kullanılmış olup elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimde Konsültasyon Hizmetlerine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin AlgılarıPerceptions of Social Studies Teachers Education on Consultation ServicesArticle172715729251908