Kaya, AlimBölükbaşı, Zerrin MacitSiyez, Diğdem M.2020-08-092020-08-092012KAYA A,BÖLÜKBAŞI Z. M,SİYEZ D. M (2012). An analysis of cases admitted to an elementary school guidance and counseling service during a period of four years. İlköğretim Online (elektronik), 11(4), 1087 - 1100.1305-3515https://hdl.handle.net/11616/17425https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/137606Öz: Bu çalışmanın amacı bir ilköğretim okulunun psikolojik danışma ve rehberlik servisine dört yıllık bir zaman diliminde yapılan başvuruların sınıf düzeyi, başvuru nedeni, başvuru yöntemi ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın verilerini, bir ilköğretim okulunun psikolojik danışma ve rehberlik servisine 2005-2009 yılları arasında yapılan 186 bireysel başvuruya ilişkin ilk görüşme kayıtları oluşturmaktadır. Psikolojik danışma ve rehberlik servisine anasınıfı, birinci ve ikinci sınıflar dışında tüm sınıf düzeylerinde öğrenciler, öğretmenler ve ebeveynler tarafından başvuruda bulunulduğu görülmüştür. Anasınıfı, birinci ve ikinci sınıf düzeyinde ise öğrenciler, ebeveynleri veya öğretmenleri tarafından psikolojik danışma ve rehberlik servisine yönlendirilmişlerdir. Araştırmada dikkati çeken bir diğer bulgu ise ilköğretim birinci kademe düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik servisine yapılan başvuruların çoğunluğu öğretmen ve ebeveyn başvuruları oluştururken; ikinci kademe düzeyinde başvuruların çoğunluğunu öğrencilerin bireysel başvurularının oluşturmasıdır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAn analysis of cases admitted to an elementary school guidance and counseling service during a period of four yearsBir ilköğretim okulu psikolojik danışma ve rehberlik servisine yapılan başvuruların incelenmesiArticle11410871100137606