Coşkun, Yemliha2016-09-052016-09-052008Coşkun, Y. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin aile içi ilişkilerinin, öğrenilmiş güçlülük düzeylerini yordama gücü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 43–65 ss.https://hdl.handle.net/11616/4339İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2008). Cilt: 9, Sayı:16. 43–65 ss.Bu araştırma ile ortaöğretim öğrencilerinin aile içi ilişkilerinin, öğrenilmiş güçlülük düzeylerini yordama gücünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte, ortaöğretim öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeylerinin aile işlevlerinin sağlıklılık durumuna göre farklılaşıp, farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2006-2007 öğretim yılında Đstanbul ili Anadolu yakasında resmi ve özel lise 10 ve 11. sınıflarında okumakta olan 357’ si kız, 381’ i ise erkek olmak üzere toplam 738 öğrenci oluşturmaktadır. Tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin sosyodemografik özellikleri hakkında bilgi toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilmiş “Kişisel Bilgi Formu” nun yanında “Rosenbaum’ un Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği” ve “Aile Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin aile içi ilişkilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeylerini yordadığı, bunun yanı sıra aile içi ilişkilerini sağlıklı algılayan öğrencilerin, öğrenilmiş güçlülük düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür.In this research, it is aimed to determine the prediction of learned resourcefulness of high school students by the relationships within their families. Besides, it is inquired whether the learned resourcefulness level of high school students differentiate according to the healthiness of family functions. The population comprises all the students in 10th and 11th classes of private and state schools in the Anatolian side of Đstanbul during 2006-2007 school year. Using random sampling method, 12 schools (6 public, 6 private schools) were selected for the study. 738 students from these schools were chosen randomly. 357 of them were females, 381 of them were males. In this survey study, ‘personal information form’ developed by the researcher to collect data about socio-demographic features of students, ‘Rosembaum’s Learned Resourcefulness Scale’, and ‘McMaster Family Assessment Device’ were used to collect data. The results of this study show that relationship within family predicts learned resourcefulness of the students significantly. Also, the learned resourcefulness scores of the students with healthy family functions are higher than the students with unhealthy family functions.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLearned resourcefulnessFamily relationsHigh schoolÖğrenilmiş güçlülükAile içi ilişkilerOrtaöğretimOrtaöğretim öğrencilerinin aile içi ilişkilerinin, öğrenilmiş güçlülük düzeylerini yordama gücüThe prediction of learned resourcefulness of high school students by the relationship within their familiesArticle9164365