Durdukoca, Şule Fırat2021-01-252021-01-252010DURDUKOCA Ş. F (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 69 - 77.1303-04932148-4929https://hdl.handle.net/11616/19212https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/121065Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2010Cilt: 10Sayı: 1ISSN: 1303-0493 / 2148-4929Sayfa Aralığı: 69 - 77Metin Dili:TürkçeÖz: Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve öğretim türüne göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma için gerekli olan veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan "kişisel bilgi formu" ve Yılmaz, Gürçay ve Ekici (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Akademik Özyeterlik Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın Örneklemini 260 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veriler; t testi, F testi ve Scheffe testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, sımf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının öğretim türü değişkenine göre anlamlı bir biçimde farkhlaşmadığı, cinsiyet ve sımf düzeyi değişkenlerine göre ise anlamlı bir biçimde farklılaştığı belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesiAnalysis of academic self-efficiency beliefs of elementary school teacher candidates using different variablesArticle1016977121065