Han, AyşegülTosun, NergisPehlivan, Ceren2024-08-042024-08-0420232146-796X2146-7978https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1221867https://hdl.handle.net/11616/90167Yükseköğretimde gerçekleşen yenilikçi politikalar inovasyon temelinde gerçekleşmektedir. Ortaya koyulan yenilikçi politikalar ve atılan adımlar sonucunda mevcut yapı gelişmekte ve inovatif hareketler oluşturulmaktadır. Bu çalışmada yükseköğretim ve inovasyon ilişkisi mekansal ekonometrik yöntemler kullanılarak incelenmiştir. Analizde lisans, yüksek lisans ve doktora mezunları için üç ayrı model kurularak bu değişkenlerin inovasyonla olan ilişkisi araştırılmıştır. İnovasyonu temsilen ise patent, ticari marka ve faydalı model değişkenleri kullanılmıştır. Mevcut değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve süreç içerisinde oluşturulan gelişmelerin belirlenmesi için hem 2008 hem de 2021 yıllarına ait veriler kullanılarak analiz yapılmıştır. Çalışmada Türkiye için 81 ili de kapsayan bir analiz yürütülmüştür. Belirtilen modellerin incelenmesi amacıyla ilk olarak klasik çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Sonrasında en küçük karelerin hatalarına ait varsayım sonuçları için belirleme testleri uygulanmıştır. Yapılan belirleme testleri sonucunda, uygun mekânsal modelin mekânsal hata modeli olduğuna karar verilmiştir. Son aşamada da mekânsal hata modelinin belirlenmesi amacıyla mekânsal en çok olabilirlik tahmini yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda yükseköğretimle inovasyon arasında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİnovasyon-Yükseköğretim İlişkisi Türkiye’de Geçerli mi? Mekansal Ekonometrik Yöntemlerle KanıtlarArticle1334514641221867