Duran, MuniseArslan, Hande Hasibe2024-08-042024-08-0420211300-28992149-9683https://doi.org/10.17679/inuefd.820407https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150379https://hdl.handle.net/11616/89189Bu çalışmada Okul Öncesi Eğitim Programlarının Öz bakım becerileri kapsamında temel sağlık kurallarını içermesi bakımından İncelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2002, 2006 ve 2013 Okul Öncesi Eğitim Programlarının temelini oluşturan kazanım ve göstergeleri ile 2002, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programı Öğretmen Kılavuz Kitabı, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabı, 2018 yılında yayınlanan Etkinlik Kitabında yer alan etkinlikler öz bakım becerileri kapsamında incelenmiştir. belirtilen kitaplardaki örnek etkinlikler temel sağlık kuralları çerçevesinde hijyen durumlarına yer verme, salgın vb. hastalıklara karşı önlem alma, hastalığa yakalanma durumunda yapılacaklar bakımından betimsel içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre öz bakım becerilerine yönelik kazanımların en fazla yer aldığı program 2013 Okul Öncesi Eğitim Programıdır. Öz bakım becerileri kapsamında tasarlanan etkinlikler ise en fazla 2018 yılında yayınlanan etkinlik kitabında yer almaktadır. Ayrıca etkinlik kitaplarında yer alan etkinliklerin öz bakım becerileri kapsamında yeterince planlanmadığı, sağlık konusunda yeterince farkındalık oluşturmadığı, sağlığı koruma ve hastalığa yakalanma durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgileri aktarmada yeterli olmadığı tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul Öncesi Eğitim Programlarının Öz Bakım Becerileri Kapsamında Temel Sağlık Kurallarını İçermesi Bakımından İncelenmesiArticle22123426110.17679/inuefd.8204071150379