Akarsu, Mehmetİlbak, İsmailGündoğdu, Cemal2024-08-042024-08-0420242587-1285https://doi.org/10.55609/yenimedya.1458117https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1249863https://hdl.handle.net/11616/90163Literatürde Türk toplumuna uyarlanarak geliştirilen sosyal medya ile ilgili ölçek çalışmaları incelendiğinde araştırmacıların genellikle sosyal medya bağımlılığı üzerine odaklandıkları görülmektedir. Sosyal medya kullanımı ile ilgili ise çok az sayıda araştırma bulunmakla birlikte sporcuların sosyal medya kullanım davranışları ile ilgi herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu bağlamda bu araştırmada sporcuların sosyal medya kullanım davranışlarını incelemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinden faydalanarak tasarlanan bu araştırma 19- 35 yaş aralığında hem aktif olarak spor yapan hem de en az bir sosyal medya aracı kullanan toplam 487 bireyin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Ölçek maddeleri, literatür taraması ve alan uzmanları görüşleri alınarak hazırlanmıştır. Yapılan açımlayıcı faktör analizleri sonucuna göre 15 madde ve 3 alt boyuttan (içerik üretme, kullanım sıklığı ve sosyal medya bağımlılığı) oluşan bir ölçme yapısı elde edilmiştir. Bu yapı doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiş ve mevcut yapının geçerliği teyit edilmiştir. Ölçeğin güvenirliği, test-tekrar test yöntemi ve iç tutarlılık analizi ile incelenmiştir. Analizler, ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısının tüm alt boyutlarda 0,70 üzerinde değere sahip olduğunu göstermiştir. Bu bağlamda bu araştırmada geliştirilen ölçeğin güvenilir olduğu ve geçerli bir ölçüm aracı olarak kullanılabileceği söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporcu Sosyal Medya Kullanım Davranışları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıArticle1631732810.55609/yenimedya.14581171249863