Orhan, CansuFırat, MahmutYılmaz, Salih2024-08-042024-08-0420221308-9072https://doi.org/10.35234/fumbd.1102568https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1126076https://hdl.handle.net/11616/88940Öz: İçme suyu dağıtım sistemlerinde yasal abone sayaçlarındaki hatalardan kaynaklanan kayıplar idareler için doğrudan gelir kaybına neden olmaktadır. Bu kayıpların en aza indirilmesi, gelir kaybının azaltılması ve işletme verimliliğinin sağlanması için sayaçların düzenli izlenmesi gerekir. Bu nedenle bu çalışmada, idari kayıpların etkin ve sürdürülebilir yönetilmesi için abone sayaçlarının yönetim süreçlerinin performans göstergelerine göre analiz edilmesi ve izlenmesi amaçlanmıştır. Bunun için sayaç yönetimi ve kayıpların azaltılması faaliyetlerini kapsayan 18 performans göstergesi dikkate alınmıştır. Bu göstergeler idari kayıp oranlarını, sayaç özelliklerini, sayaç yenileme ve hata oranlarını analiz etmektedir. Bu göstergeler pilot idarelerde uygulanmış ve test edilmiştir. Sayaç hata oranlarının genel olarak % 3 ile % 9 arasında değişmektedir. İdari kayıp oranlarının ise % 9 ile % 22 arasında değişmektedir. Ayrıca idarelerde 10 yaşından büyük sayaç oranı % 5 ile % 15 arasında değişmektedir. İdarelerde sayaç verilerinin temin edilmediği ve buna bağlı olarak göstergeler hesaplanamamıştır. Bu göstergelerin kullanılması ile idari kayıpların en önemli bileşeni olan sayaçların ve süreçlerin daha etkin bir şekilde analiz edilmesi ve performansının izlenmesi mümkün olmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSürdürülebilir İdari Kayıp Yönetiminde Abone Sayaç Yönetim Bileşenleri için Performansının GöstergeleriArticle34260160710.35234/fumbd.11025681126076