Gültaş, PaşaYücel, Mustafa2020-07-152020-07-152019Gültaş, P , Yücel, M . (2020). Sağlık Hizmetlerinde Müşterinin Sesi: Kano Modeli . Akademik Yaklaşımlar Dergisi , 10 (2) , 142-158 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ayd/issue/51766/672560https://hdl.handle.net/11616/16928Öz Bu çalışma, hasta ihtiyaçlarının ve hizmet sunum süreçlerinin karmaşıklığından dolayı sağlık sektöründe uygulanmıştır. Malatya ilinde bulunan özel bir hastanede Kano Modeli uygulanarak hastaların ve hasta yakınlarının isteklerini ve beklentilerini açık bir şekilde ortaya koymak amaçlanmıştır. Kano modeli müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde ölçebilen yöntemlerden bir tanesidir. Araştırmada öncelikle odak grup çalışmalarıyla hasta beklentilerinin kategorize edildiği bir ön çalışma yapılmıştır. Bu ön çalışma sonucunda fiziksel yapı, temizlik, personel, doktorlar ve güven – ücretler olacak şekilde beklenti bileşenleri saptanmış ve bu bileşenler üzerinden anket soruları hazırlanmıştır. Daha sonra bir hafta boyunca (Pazartesi-Cuma) bu hastanede tedavi gören 400 hastayla yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Her bir bileşene ayrı ayrı kano değerlendirmeleri yapılmıştır. Bu değerlendirmelerle birlikte hastalar için “olmazsa olmaz, beklenen ve fark etmez” olarak açıklanabilen hizmet özellikleri belirlenmiştir.trMüşterinin SesiKano ModeliYalın HastaneCustomer VoiceKano ModelLean HospitalSağlık Hizmetlerinde Müşterinin Sesi: Kano ModeliConsumer Voice in Health Care: Kano ModelArticle