Karkın, Adnan MetinBaş, Ercan2016-11-072016-11-072016Karkın, A. M. Baş, E. (2016). Başlangıç solfej ve dikte öğretiminde ezgi kalıpları modelinin uygulanması örneği. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:6, Sayı:13, 199-209 ss.https://hdl.handle.net/11616/4993İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2016). Cilt:6, Sayı:13, 199-209 ss.Bu makalede, solfej (müziksel okuma) ve dikte (müziksel yazma) öğretimi ile ilgili özgün bir yöntem olarak geliştirilen ``Ezgi Kalıpları Kullanılarak Başlangıç Solfej ve Dikte Eğitimi’’ modelinin uygulama örneği verilmiştir. Söz konusu çalışma; Tokat Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Müzik Bölümü birinci sınıf başlangıç düzeyindeki öğrencileri seçilerek, deney grubu ve karşısında oluşturulan kontrol grubu ile yapılmıştır. Araştırmada kullanılmış olan öğretim materyali farklı dönem, tür ve bestecilere ait çeşitli müzik eserleri incelenerek eserler içinde sıklıkla geçen, dikkat çeken, belirli, karakteristik ezgi yapıları saptanmış ve düzenlenmiştir. Bu yol ile solfej ve dikte çalışmalarında öğretim materyali olarak kullanmak üzere `ezgi kalıpları' bilgisi elde edilmiştir. Ezgi kalıpları, sadece deney grubu öğrencilerine öğretilmiştir. Sonuç olarak, araştırmada ezgi kalıpları modeli ile solfej ve dikte eğitimine tabi tutulan deney grubu öğrencilerinin, kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı olduğu saptanmıştır.In this article, solfege (musical reading) and dictation (musical writing) developed, as a unique method of teaching, `Melody Using solfege and dictation Patterns Start Training’ is an example of the application of the model. The study in question; Tokat Fine Arts and Sports High School Department of music by selecting the first class at the beginning level students the experimental group and the control group is made with created. Research the instructional materials that have been used in different period, genre and composer belonging to a variety of music in works by examining the works of frequent, noticeable, in particular, the characteristic structures identified and melody are organized. Solfege and dictation studies to use as teaching material in this way with `melody patterns' information has been obtained. Melody patterns, only the experimental group has been taught to the students. As a result, the research model in tune with solfege and dictation patterns in the students in the experimental group were compared with a control group subjected to the training of students.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMüzikBaşlangıç işitme ve müzik eğitimiEzgi kalıplarMusicMusic education startupRhythm patternsBaşlangıç solfej ve dikte öğretiminde ezgi kalıpları modelinin uygulanması örneğiSolfege and dıctatıon ın the teachıng of ınıtıal melody patterns of the model example of ımplementatıonArticle613199209