Orhun, Nevin2016-08-292016-08-292007Orhun, N. (2007). Kesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki bilişsel boşluk. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(14), 99-111 ss.https://hdl.handle.net/11616/4265İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Güz 2007, 8(14), 99–111 ss.Bu çalışmanın amacı, 4. sınıf öğrencilerinin kesir konusundaki başarılarını, formal aritmetik ve görselleştirme açısından cinsiyete göre incelemek ve kesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Elde edilen bulgulara göre, erkek öğrencilerin kesir konusunda formal aritmetik açısından daha başarılı olduğu, kız öğrencilerin ise kesir konusunda formal aritmetik ve görselleştirme açısından başarılarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı, görülmüştür. Yapılan incelemeye göre, kesirler konusunda formal aritmetik ve görselleştirme arasında bir bilişsel eksiklik olduğu bulunmuştur. Genel olarak, tüm örneklem içerisinde kız ve erkek öğrencilerin kesir konusundaki başarılarında anlamlı bir fark olmadığı her iki grupta da başarının düşük olduğu görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccesskesirlerformal aritmetikgörselleştirmebilişsel boşlukKesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki bilişsel boşlukA cognıtıve gap between formal arıthmetıc and vısual representatıon ın fractıonal operatıonsArticle81499111