Caner, NuraySezer Efe, YağmurErdem, EmineBaşdaş, ÖznurBayat, MeralYıldırım, Maksude2021-12-292021-12-292019CANER N,EFE Y. S,ERDEM E,BAŞDAŞ Ö,BAYAT M,YILDIRIM M (2019). İNTÖRN HEMŞİRELERDE MESLEKİ DEĞERLER VE ETİK DUYARLILIK. Sağlık Bilimleri Dergisi, 28(3), 123 - 128.1018-36551018-3655https://hdl.handle.net/11616/44659https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/351174Abstract: Giriş: Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin hemşireliğeilişkin bilgi, beceri, tutum, mesleki değerler ve etik ilkeleri içselleştirmesi beklenmektedir. Bu tanımlayıcı çalışma, intörn hemşirelerin mesleki değerlerinin ve etikduyarlılıklarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Bu çalışma, bir Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik son sınıf öğrencileri (n=139) ile gerçekleştirilmiştir. Etik kurul, kurum izni ve bireysel onam alınan buçalışmada veriler; anket formu, Hemşirelerin MeslekiDeğerleri Ölçeği ve Byrd’nin Hemşirelere Yönelik EtikDuyarlılık Testi ile toplanmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %84.9’ununkız olduğu, %56.8’inin hemşirelik bölümünü isteyerekseçtiği, %55.4’ünün mezuniyet sonrası iş bulma imkanıdaha fazla olduğu için hemşirelik mesleğini tercih ettiğibelirlenmiştir. Öğrencilerin %69.8’inin etik duyarlılıkları orta düzeyde bulunmuş olup, mesleğini seven öğrencilerin etik duyarlılıklarının daha iyi olduğu saptanmıştır (p<0.05). Ayrıca kız öğrencilerin, hemşirelikmesleğine isteyerek seçenlerin, hemşirelik mesleğiniseven ve mesleğini değiştirmek istemeyen öğrencilerinmesleki değerlerinin daha iyi olduğu belirlenmiştir(p>0.05).Sonuç: Çalışmada öğrencilerin cinsiyetinin, mesleğisevme ve mesleği isteyerek tercih etme durumlarınınetik duyarlılık düzeyleri ve mesleki değerleri üzerindeetkili olduğu bulunmuştur. Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin mesleki değerleri ve etik duyarlılıklarınıngeliştirilmesine yönelik yapılacak faaliyetler ve eğitimmüfredatı düzenlemeleri hemşirelik mesleğinin gelişimiaçısından önemlidir.Öz: Introduction: It was expected that the students internalize knowledge, skills, attitudes, professional values and ethical principles in nursing education. This descriptive study was conducted to determine professional values and ethical sensitivity of nursing students. Methods: This study was conducted with nursing senior students (n: 139) at a Faculty of Health Sciences. Ethics committee, institution permission and written consent were obtained and data were collected through a questionnaire, Nurses Professional Values Scale and Byrd’s Nursing’ Ethical Sensitivity Test. Results: Of the students; 84.9% were girl, 58.6% chosen nursing voluntarily, 55.4% chosen it because of its higher employment potential, 69.8% had medium ethical sensitivity. It was determined that the students who were girls, choosing nursing voluntarily, loved nursing and did not want to change their profession had better professional values (p>0.05). Conclusion: It was found that choosing nursing voluntarily, loving the profession and gender were effective on ethical sensitivity and professional values of nursing students. The activities developing professional values and ethical sensitivity of nursing students and nursing curriculum arrangements are important in the development of nursing profession.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİNTÖRN HEMŞİRELERDE MESLEKİ DEĞERLER VE ETİK DUYARLILIKArticle283123128351174