ERKAL, EmreDEMİR, Sevgi2022-02-102022-02-102020Erkal, E. & Demir, S. (2020). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN KARDİYOVASKÜLER HASTALIK RİSK FAKTÖRLERİNE İLİŞKİN BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ: ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ . İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi , 8 (2) , 293-301 . DOI: 10.33715/inonusaglik.712383https://hdl.handle.net/11616/47122Bu çalışma, sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin kardiyovasküler hastalıkların risk faktörlerine yönelik bilgi düzeylerini ve bilgi düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapıldı. Tanımlayıcı olarak yapılan çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda öğrenim gören 851 öğrenci oluşturdu. Veriler, Tanıtıcı Bilgi Formu ve Kardiyovasküler Hastalıklar Risk Faktörleri Bilgi Düzeyi (KARRİF-BD) Ölçeği ile toplandı. Verilerin istatistiksel analizinde One Way Anova, t-testi, Kruskal Wallis varyans analizi ve Mann Whitney U analizi kullanıldı. Araştırmadaki öğrencilerin yaş ortalaması 20.43±1.90 yıl olup KARRİF-BD ölçeği puan ortalaması 18.05±5.07‘dir. Acil ve ilk yardım programında öğrenim gören, il merkezinde yaşayan, sosyal güvencesi olan, geliri giderine eşit, kronik hastalığı olan ve ailede kalp damar hastalığı bulunan öğrencilerin puan ortalamasının önemli bir şekilde yüksek olduğu tespit edildi (p<0.05). Araştırma sonuçları sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin kardiyovasküler hastalık risk faktörlerine ilişkin bilgi düzeylerinin orta düzeyde olduğunu ve öğrenim gördüğü bölüm, yaşadığı yer, sosyal güvencesinin olması, ekonomik durum, kronik hastalık bulunma ve ailede kalp damar hastalığı varlığı değişkenlerine göre farklılık gösterdiğini göstermektedir. Bu kapsamda öğrencilere kardiyovasküler hastalık risk faktörleri hakkında daha fazla bilgi verilmesi önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN KARDİYOVASKÜLER HASTALIK RİSK FAKTÖRLERİNE İLİŞKİN BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ: ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİArticle