Koçoğlu, ErolKandemir, Seda2024-08-112024-08-112024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsanRsQFLz-t3c2depnN3rbdG_h8SIZBtqmRcftlA3TQ2https://hdl.handle.net/11616/104910Değişen ve gelişen çağımızda en önemli kitle iletişim aracı olarak karşımıza sosyal medya platformu çıkmaktadır. Bireylerin vakitlerinin önemli bir kısmını ayırdıkları sosyal medya her birey açısından farklı kullanım amacı taşımaktadır. Eğlence, eğitim, bilgi edinme, ticaret ve daha birçok farklı kullanım amaçlarıyla açılan sosyal medya hesapları her geçen gün artmaktadır. Toplumun gündemini kontrol altına alan sosyal medya araçları önemli bir yönetim merkezi haline gelmiş ve amaç yelpazesini her toplum ve eğitim kademesinde genişletmiştir. Doğru ve yanlış kullanımın sosyal hayata yansıması önem arz etmesi dolayısıyla araştırmaya değer bir konu olarak çalışma alanı bulmuştur. Çalışmamızda ele aldığımız konu, eğitim hayatında sosyal medyanın nasıl bir karşılık bulduğuyla ilgilidir. Bu nedenle çalışmamız, öğretmen adaylarının sosyal medya araçlarını ne amaçla kullandığı ve okumakta oldukları bölümler arasında bu amaçların farklılık gösterip göstermediği ile ilgilidir. Çalışmamızda, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini "Malatya İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf, Matematik, Sosyal Bilgiler, Türkçe ve Okul Öncesi" bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri "Sosyal Medya Kullanım Amaçları Ölçeği" ve "Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği "ile elde edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Sosyal medya, öğretmen adayları, kitle iletişim araçlarıThe social media platform, which is changing and seen as the most important mass communication tool in our age, is protected. We aim for different usage purposes from each individual's perspective on social media, where they spend a significant portion of their time. Social media accounts opened for entertainment, education, information, commerce and many other usage areas are increasing day by day. Social media tools that control the distribution of society have become an important management center and have expanded their scope of purpose at every level of society and education. It has found a field of study as a valuable subject within the scope of the importance of correct and incorrect use in social life. In our study, the issue of profit is related to how education responds to social media. Therefore, our study is the same as what prospective teachers use social media tools for and whether they show any differences in these techniques between the departments they are studying. In our study, screening model was used. The results of the research are composed of prospective teachers who pay for "Malatya İnönü University Faculty of Education, Classroom, Mathematics, Social Studies, Turkish and Preschool". The data of the research was obtained with the "Social Media Usage Purposes Scale" and the "Social Media Addiction Scale". Keywords: social media, teacher candidates, mass mediatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingÖğretmen adaylarının sosyal medya kullanım amaçlarının belirlenmesiDetermining the social media usage purposes of teacher candidatesMaster Thesis180854605