Merter, FeridunYıldız, Hatice2021-12-132021-12-132010MERTER F,YILDIZ H (2010). Cumhuriyetten günümüze lise programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarını genç nesillere benimsetmesi bakımından değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(20), 1 - 27.1302-89442146-5983https://hdl.handle.net/11616/44259https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/119576Öz: Bu çalışmada 1924 yılından başlayarak Cumhuriyetten günümüze kadar yapılan lise Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarının genç nesillere benimsetilmesi bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. 1970 yılına kadar yapılan programlar, dersle ilgili konu başlıklarından ve açıklamalardan oluşmaktadır. Bu nedenle bu araştırmanın kapsamı içerisinde yanıt aramaya çalışılan bazı kısımların eksik kalacağı muhakkaktır. Atatürkçülük konularının bütün derslere aktarılması 1986 yılından sonra olmuştur. Bu dönemden önce Atatürkçülük konularına Tarih dersi içerisinde verilen T.C. İnkılâp Tarihi dersinde yer verilmiştir. Buna rağmen 1986 öncesi ve sonrasındaki bütün Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programları incelenerek, Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili konu başlığı, içerik, yöntem ve açıklamalar araştırmada verilmiştir. Cumhuriyetten bu yana hazırlanan Felsefe ve Psikoloji programlarında Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili bir şey bulunmadığı için bu dersler araştırmanın kapsamı dışında tutulmuştur. Araştırmada ulaşılan Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji öğretim programlarındaki Atatürk ilke ve inkılâpları ile ilgili hedef, içerik, yöntem ve araç-gereçler ayrı ayrı sunulmuştur.Abstract: The aim of this study to evaluate the high school Literature, History, Geography and Sociology programs from Republic to the present day according to Ataturk’s Principles and Revolutions. In this study, document analysis which is one of qualitative inquiry methods was used. The curriculums up to 1970 consisted of titles and explanations about the lesson. Therefore it’s certain something that was tried to answered within the scope of the research will be inadequate. The Kemalist issues were incorporated in the curriculums after 1986. Befor this time, Kemalist issues had been incorporated in Turkey Republic Revoltion History which was being teached within History lessons. However all titles, context, methods and xplanations before and after 1986 have been referred in the research. Philolosphy and Psycology programs, up to now from Rebuplic, have nothing about Ataturk’s principles and revolutions. So they are exluded scope of this research. The scopes, context, methods and materials about Ataturk’s principles and revolutions, which have been accessed at Literature, History, Geography and Sociology programs have been submitted one by one.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCumhuriyetten günümüze lise programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarını genç nesillere benimsetmesi bakımından değerlendirilmesiArticle20127119576