Gökçen Özgün, Bilgi BaşakYalçın, Fehime Sevil2021-05-152021-05-152019ÖZGÜN B. B. G,YALÇIN F. S (2019). Kavram Haritalarının Genel Biyoloji Dersine Yönelik Tutum ve Akademik Başarıya Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1149 - 1162. Doi: 10.24106/kefdergi.27241300-88112147-9844https://doi.org/10.24106/kefdergi.2724https://hdl.handle.net/11616/33623https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/338209Öz: Bu çalışmanın amacı, genel biyoloji dersinde kavram haritalama ve geleneksel öğretim yöntemlerini kullanmanın öğretmen adaylarının akademik başarısı ve biyoloji dersine yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 2.sınıfta öğrenim gören 103 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Genel Biyoloji Dersi Akademik Başarı Testi ve Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarı ve tutum son testlerinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir (p>.05). Deney ve kontrol gruplarının akademik başarı ve tutum ön test/son test karşılaştırmalarına göre hem kavram haritalama ile hem de geleneksel öğretim yöntemi ile ders alan öğrencilerin başarı ve tutumlarında son test lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<.05).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKavram Haritalarının Genel Biyoloji Dersine Yönelik Tutum ve Akademik Başarıya EtkisiConcept Maps for The General Biology Course on The Effects of Academic Achievement and AttitudeArticle2731149116210.24106/kefdergi.2724338209