Soylu, YasinSoylu, Cevat2021-12-172021-12-172006SOYLU Y,SOYLU C (2006). Matematik derslerinde başarıya giden yolda problem çözmenin rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 97 - 111.https://app.trdizin.gov.tr/makale/TnpNeE5UWTI/matematik-derslerinde-basariya-giden-yolda-problem-cozmenin-roluhttps://hdl.handle.net/11616/44432Öz:Problem çözme, yalnızca matematik derslerinin amaçları arasında değil, bütün derslerin amaçları arasında yer almaktadır. Bu nedenle problem ve problem çözmenin yapısı ile problem çözmede başarının artırılması pek çok eğitimci tarafından üzerinde çalışılan bir konudur. Bu bağlamda çalışmanın amacı; öğrencilerin problem çözmedeki güçlüklerinin ve hatalarının tespit edilmesidir. Çalışmanın örneklemini; Erzurum ili Oltu ilçesi merkezinde bulunan Oltu İlköğretim okulundaki 13 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Örnekleme katılan öğrencilere 10 alıştırma testi ve aynı işlemi gerektiren 10 sözel problemlik test uygulanmıştır. Ayrıca bu 13 öğrenci 6 hafta boyunca takip edilmiştir. Öğrencilerin bu süre zarfında; testlerde sorulan sorulara vermiş oldukları cevaplardan ve öğrencilerin derste izlenmesi esnasında öğrencilerle yapılan mülakatlardan veriler toplanmıştır. Öğrencilerin test sınav kâğıtlarının incelenmesinden ve yapılan mülakatlardan elde edilen sonuçlara göre, toplama-çıkarma-çarpma ile ilgili işlemsel bilgileri gerektiren alıştırmalarda öğrencilerin zorluk yaşamadıkları buna rağmen kavramsal ve işlemsel bilgileri gerektiren problemlerde zorluk yaşadıkları görülmüştür.Abstract:Problem solution is included not only among the aims of mathematics lessons; but also those of all others courses. Therefore, problem and structure of problem solution with increasing the success in problem solution has been a research subject for many educators. The aim of the study was to determine students’ difficulties and errors in problem solving. The subjects of this study consist of 2nd grade students in 13 classes who attend to Oltu Primary School, Erzurum. A test consisting of 10 exercises and 10 essay problems that require the same process was applied to the students. Besides, 13 students were observed strictly for 6 weeks. Research data was obtained through the answers that students gave during the tests, and the interviews, conducted with the subjects. According to the examination of the students’ answer sheets, and to the results of the interviews, it was found that the students did not have difficulty in answering the exercises that required operational knowledge related to addition-subtraction-multiplication, whereas they had a difficulty in solving the problems that required conceptual and operational knowledge. Under the lights of the findings were some suggestions offered.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematik derslerinde başarıya giden yolda problem çözmenin rolüArticle