Çiftlikçi, RamazanSalar, Recep2016-07-292016-07-2920112011Salar, R. (2011). Reşat Nuri Güntekin'in romanlarının eğitim değerleri açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1- 248 ss.https://hdl.handle.net/11616/3964Bu araştırmada Reşat Nuri Güntekin'in romanlarının eğitim değerleri açısından incelenmesi konu edilmektedir. Çalışmada, Reşat Nuri Güntekin'in incelenen romanlarında ?Fertlerde Gerçekleşmesi İstenilen Davranışlar?, ?Sosyal Hayatla İlgili Telkinler?, ?Yurt ve Millet Sevgisi? ve ?Din Duygusu? ile ilgili telkinlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli ve doküman incelemesi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Reşat Nuri Güntekin'in romanlarıdır. Reşat Nuri Güntekin'in 19 romanının eğitim değerleri açısından incelenmesi çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışmanın bulgular kısmında Güntekin'in romanları yapı olarak incelenmiştir. Bu kısımda Güntekin'in romanları basım tarihlerine göre sıralanmıştır. Çalışmanın yorum kısmında, eserlerdeki değerler tespit edilerek sıklık derecelerine göre sıralanmıştır. Güntekin'in romanlarında ?Sosyal Hayatla İlgili Telkinler?in daha çok işlendiği görülmüştür. İncelenen romanlarda ?Yardımseverlik?, ?Sevgi ve Acıma?, ?Okuma Sevgisi? en çok işlenen değerler olarak tespit edilmiştir. Sonuç olarak hayatının büyük bir kısmını eğitim-öğretim hizmetlerinde geçirmiş, görevi gereği Anadolu'yu baştanbaşa dolaşmış bir edebiyatçı olan Güntekin'in Anadolu insanının yaşam tarzını, değerlerini, gelenek ve göreneklerini yakından tanıması onun eserlerine de yansımıştır. Bu bakımdan Güntekin'in çalışmanın konusunu teşkil eden romanları eğitim açısından önemli bir yere sahiptir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessReşat Nuri GüntekineğitimedebiyatdeğerReşat Nuri Güntekin'in romanlarının eğitim değerleri açısından incelenmesiThe analyzing of Reşat Nuri Güntekin's novels in terms of educational valueMaster Thesis1248