Öztürk, NilgünKutlu, MustafaAtli, Abdullah2016-09-262016-09-262014Öztürk, N. Kutlu, M. Atli, A. (2014). Ortaokul öğrencileri arasındaki zorbalık olaylarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:15, Sayı:3, 43-63 ss.1300-28992149-9683https://hdl.handle.net/11616/4514https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/179482İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2014). Cilt:15, Sayı:3, 43-63 ss.In this study, middle school students' tendencies of bullying and victimisation in terms of their gender, grade and the violent events taking place at and around the school were examined. The study group consists of 429 students, 210 (49%) of whom are female and 219 (51%) are male. Students with different socio-economic status were attending to 6th, 7th and 8th grades. Data were collected through the latest form of "Traditional Peer Bullying Scale" and "Personal Information Form" developed by the researchers. The data were analyzed through t-test, one-way analysis of variance and "Tukey’s Test". The levels of bullying with respect to the grade level showed no significant difference. On the other hand, significant differences were observed with regard to gender and violence in and around the school. In addition, the variance of being a victim of violence in and around the schools makes a significant difference in their level of being victims. Whereas, it has been found out that the variances of grade level and gender didn’t make any differences.Bu araştırmada, ortaokula devam eden öğrencilerin kurban olma ve zorbalık yapma eğilimlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ile okul ve çevresinde yaşanan şiddet olaylarına göre bir farklılık gösterip göstermedikleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu ilköğretim okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarına devam eden 210’u (% 49) kız; 219’u (% 51) erkek toplam 429 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler “Geleneksel Akran Zorbalığı Ölçeğinin” yeni düzenlemeler yapılmış olan hali ile araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t–testi, tek yönlü varyans analizi ve “Tukey Testi” kullanılmıştır. Öğrencilerin sınıf düzeyi değişkenine göre zorba olma düzeylerinde anlamlı bir fark görülmezken, cinsiyet ile okul ve çevresinde yaşanan şiddet değişkenine göre zorba olma düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farkların olduğu görülmüştür. Bunun yanında, öğrencilerin okul ve çevresinde yaşanan şiddet olayları değişkeni kurban olma düzeylerinde anlamlı bir fark göstermiştir. Ancak öğrencilerin kurban olma düzeylerinde, cinsiyet ve sınıf değişkeninin anlamlı bir fark göstermediği görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBullyVictimGenderMiddle-school studentViolenceSchoolZorbaKurbanCinsiyetOrtaokul öğrencisiŞiddetOkulOrtaokul öğrencileri arasındaki zorbalık olaylarının bazı değişkenler açısından incelenmesiAn ınvestigation of bullying cases in middle school students in terms of some variablesArticle1534363179482