Tüfekçi, ŞakirÇatal, Büşra2025-01-182025-01-182024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCtxrnevrsTwKQvi8awMSdf5N7BZpuL_k7-sWhyqVkuAAghttps://hdl.handle.net/11616/106149Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Ana Bilim DalıAmaç: Araştırmanın temel hedefi, Spor Yöneticiliği Bölümünde eğitim alan bireylerin dijital oyun ve sosyal medya alışkanlık seviyeleriyle akademik başarıları arasındaki ilişkilerin analiz edilmesidir. Materyal ve Metot: Araştırma içinde nicel araştırma modeli olan korelasyon tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada örneklem, kitle içinden yerine koymadan belirlenen 118 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın veri setini Hazar ve Hazar'ın (2019) uygulamış olduğu "Dijital Oyun Bağımlılık Ölçeği", Tutgun'un (2015) şekil aldırdığı "Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği" ve Odacı ve diğerlerinin (2017) gelişimini sağladığı "Akademik Mükemmeliyetçilik Ölçeği" kullanıldı. Analizlerinde SPSS programı kullanılarak sürekli verilerin, normal dağılıma uygunluğu Kolmogorov-Sminov ve Shapro-wilk testleri ile analiz edildi. Çalışmada ikili karşılaştırma, bağımsız grup için T-testi ve normal dağılıma uymadığı durumda Mann Whitney U testi sınaması kullanılmıştır. Bir değişkenin, üç veya daha fazla grubun ortalamaları üzerindeki etkisini değerlendirmek için tek yönlü ANOVA testi (nonpar veride Kruskal Wallis Testi) sınaması yapılmıştır. Aralarında fark olanlar için çoklu karşılaştırma yapılmıştır. Bulgular: Çalışmada, online oyun alışkanlıkları için Kolmogorov-Smirnov testi sonucu ve Shapiro-Wilk testi sonucu anlamlı bulunmuştur. Sosyal medya bağımlılığı değişkeni için her iki test sonucu da anlamlı değildir ve bu değişkenin normal dağılıma uyum sağladığı göstermektedir. Akademik başarı seviyesi değişkeni için Kolmogorov-Smirnov testi ve Shapiro-Wilk testi anlamlı sonuç vermemiştir, akademik başarı düzeyinin normal dağılıma uyum sağladığı olduğunu göstermektedir. Sonuç: Çalışmanın sonuçları doğrultusunda, katılımcıların akademik başarı seviyeleri ile dijital oyun ve sosyal medya alışkanlıkları puanları arasındaki ilişkisel durum incelendiğinde online oyun alışkanlıkları ile sosyal medya alışkanlıkları arasında olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki, dijital oyun alışkanlıkları ile akademik başarı seviyesi arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki, sosyal medya alışkanlıkları ile akademik başarı seviyesi arasında da olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Bağımlılık, Akademik başarı, Dijital oyun, Sosyal medyaAim: The purpose of the study is to examine the relationship between digital game and social media addiction levels and academic success of Sports Management Department students. Materials and Methods: In the study, a quantitative research model known as the correlation scanning model was employed. The sample of the study consists of 118 individuals selected from the population without replacement. The data set for the research included the "Digital Game Addiction Scale" developed by Hazar and Hazar (2019), the "Social Media Addiction Scale" developed by Tutgun (2015), and the "Academic Perfectionism Scale" developed by Odacı et al. (2017). In data analyses, the SPSS program was used, and the normality of continuous variables was assessed using the Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests. For the study, pairwise comparisons were conducted using independent group T-tests and, when normal distribution was not met, the Mann-Whitney U test was used. To evaluate the effect of one variable on the means of three or more groups, a one-way ANOVA test (or Kruskal-Wallis Test for nonparametric data) was performed. For variables with significant differences, multiple comparisons were conducted. Findings: In the study, the Kolmogorov-Smirnov test and Shapiro-Wilk test results for online gaming habits were found to be significant. For the social media addiction variable, both tests were not significant, indicating that this variable conforms to a normal distribution. For the academic achievement level variable, both Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk test results were not significant, indicating that academic achievement levels also conform to a normal distribution. Conclusion: Based on the results of the study, when examining the relational status between participants' academic achievement levels and their scores on digital game and social media habits, a positive and statistically significant relationship was identified between online gaming habits and social media habits, between digital gaming habits and academic achievement level, and between social media habits and academic achievement level. Key Words: Addiction, Academic success, Digital game, Social mediatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporSportsSpor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin dijital oyun ve sosyal medya bağımlılık düzeyleri ile akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesiExamining the relationship between digital game and social media addiction levels and academic success of sports management department studentsMaster Thesis170894276