Kahtalı, Bahar DoğanGençer, Gülşah2024-08-112024-08-112023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=weFMBHaUra8rsS5wi2bmHIkDtG6db-zUnzSqHKMVSvbhlJxPW29DTfBULgKP5JeHhttps://hdl.handle.net/11616/104924Bu çalışmanın amacı ters yüz öğrenme modeline dayalı okutulan çocuk kitaplarının sosyoekonomik düzeyi düşük ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerinin geliştirilmesi ve bu gelişim sürecinin incelenmesidir. Bu bağlamda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırma 2022-2023 öğretim yılı güz döneminde Doğu Anadolu bölgesinin batısında bulunan bir büyük şehrin merkez ilçelerinden birinde bulunan düşük sosyoekonomik düzeyli bir ortaokulda toplam 12 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını ölçüt örnekleme yöntemine göre seçilen eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerinde sorun yaşayan yirmi yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın farklı aşamalarında farklı veri toplama araçları kullanılmıştır. Nicel verileri toplamak için Cornell Eleştirel Düşünme Testi ve Torrance Yaratıcı Düşünme Testi kullanılırken; nitel verileri toplamak için gözlem notları, araştırmacı günlüğü, ses kayıtları, video kayıtları, öğretmen, öğrenci ve veli görüşme formları, öğrencilerin kitaplara yönelik hazırlanan etkinlikler kanalıyla hazırladıkları projeler kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin analizi korelasyon analizi ve puanlayıcılar arası uyuşumu gösteren Kendall W Testi ile yapılmıştır. Nitel veriler ise tematik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerileri noktasında sorun yaşayan ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri bağlamında gelişme gösterdikleri, yaratıcı düşünme becerilerinin de gelişmekle birlikte bu gelişimin diğer beceriler kadar gelişme göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.The aim of this study is to develop the critical thinking, problem solving and creativity skills of students with low socioeconomic status through children's books taught based on the flipped learning model and to examine this development proces. In this context, action research, one of the qualitative research methods, was used in the research. The research was conducted for a total of 12 weeks in the fall semester of the 2022-2023 academic year in a low socio-economic secondary school in Battalgazi district of Malatya province. The participants of the study were twenty-seventh grade students who had problems in critical thinking, problem solving and creative thinking skills, selected according to the criterion sampling method. Different data collection tools were used at different stages of the research. While Cornell Critical Thinking Test and Torrance Creative Thinking Test were used to collect quantitative data, observation notes, researcher diary, audio recordings, video recordings, teacher, student and parent interview forms, and projects prepared by students through activities prepared for the books were used to collect qualitative data. The analysis of quantitative data in the study was done with correlation analysis and Kendall W Test, which shows the agreement between raters. Qualitative data were analyzed using the thematic analysis method. As a result of the analysis, it was concluded that students who had problems in critical thinking, problem solving and creative thinking skills improved in the context of critical thinking and problem solving, and although their creative thinking skills also improved, this development was not at the desired level.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingTers yüz öğrenme modeline göre okutulan kitaplarla sosyoekonomik düzeyi düşük ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılıklarının geliştirilmesi: Bir eylem araştırmasıDeveloping critical thinking, problem solving and creativity of secondary school students with low socioeconomic levels with the books used according to the flipped learning model: An action researchDoctoral Thesis1352841884