Meriç, Arzu2020-08-082020-08-082020MERİÇ A (2020). Muhasebe Öğrencilerinin Hile Algısı: Kayseri Üniversitesi Örneği. Manas Journal of Social Studies, 9(1), 313 - 326.1694-72151694-7215https://hdl.handle.net/11616/17375https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/320568Öz: İşletmelerin faaliyetleriyle ilgili amaçlarına ulaşmasında, en büyük engellerden biri, yapılan hilelerdir. Bu kapsamda işletmelerin en fazla zarara uğradığı ve ortaya çıkarılmasının güç olduğu hileler, muhasebe hileleridir. Hile ile mücadele işletmeler için büyük önem arz etmektedir. Etkin mücadele yöntemlerinin belirlenebilmesi için hile algısı değerlendirmeleri ile başlamak gerekmektedir. Araştırmada muhasebe öğrenimi gören öğrencilerin hile algısını değerlendirmek üzere anket yöntemi ile veriler toplanmış ve elde edilen bulgular analizlerle yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin hile algısı düşük seviyede belirlenmiştir. Ayrıca yapılan istatistiki analizler sonucu, aileleriyle iyi ilişkileri olan, tek kardeş olan ve inançlı olan öğrencilerin hile algısı daha düşük olarak belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMuhasebe Öğrencilerinin Hile Algısı: Kayseri Üniversitesi ÖrneğiPerception of Fraud among the Students on Accounting: Example from Unıversity of KayseriArticle91313326320568