Kılınç, ÖzgürBayçu, Sevil2021-03-032021-03-032020KILINÇ Ö,BAYÇU S (2020). KRİZ İLETİŞİMİNDE DUYGULAR VE KÜLTÜR: KARMA BİR ARAŞTIRMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 73 - 103.1302-32841308-0911https://hdl.handle.net/11616/19470https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/385113Öz: Kriz türü ve kriz tepki stratejisi bir kurumun yöneldiği kriz iletişimi pratiklerini şekillendiren unsurlar arasındadır. Kurumların bir kriz durumunda ne söylediğini ve ne yaptığını belirten kriz iletişimi kültür ve duygu yapıları ile ilişkilidir. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı kriz türünün ve tepki stratejilerinin duygular ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini incelemek ve kriz iletişimi alanını kültürün boyutlarından biri olan “belirsizlikten kaçınma” boyutu bağlamında değerlendirmektir. Belirtilen amaç doğrultusunda araştırmada ilk olarak 2x2 faktörlü gruplar arası faktöryel bir desen tasarlanmıştır. Odak grup görüşme tekniği ile toplanan nitel veriler ise tematik analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Satın alma niyetinin, kriz türü açısından anlamlı bir farklılık göstermediği fakat kriz tepki stratejisine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Çeşitli duyguların ise hem kriz türü hem de tepki stratejisi açısından anlamlı bir farklılık sergilediği belirlenmiştir. Nitel verilerin analizi sonucunda ise toplam beş tema ortaya çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKRİZ İLETİŞİMİNDE DUYGULAR VE KÜLTÜR: KARMA BİR ARAŞTIRMAEMOTIONS AND CULTURE IN CRISIS COMMUNICATION: A MIXED RESEARCHArticle22173103385113