Karaoğlu, LeylaÇelebi, EvrimPehlivan, Erkan2015-02-132015-02-132007Karaoğlu, Leyla ;Çelebi, Evrim ;Pehlivan, Erkan ;İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 14(4) 219-225 (2007)http://www.totmdergisi.org/articles/2007/volume14/issue4/2007_14_4_1.pdfhttps://hdl.handle.net/11616/1261İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 14(4) 219-225 (2007)Bu çalışmanın amacı İnönü ve Fırat Üniversitesiteleri Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin gelecekteki mesleklerine ilişkin düşüncelerini ve mezuniyetten sonra hangi mesleki alanlarda çalışmak istediklerini saptamaktır. Çalışma, Malatya’da İnönü üniversitesi ve Elazığ’da Fırat üniversitesi Sağlık Yüksekokullarında yürütülmüştür. Nisan-Mayıs 2001 tarihlerinde, sınıflarda gözlem altında anket formu dağıtılarak 634 öğrenciden veri toplanmıştır. Öğrenciler, en çok mesleklerin “insana yardım” özelliğinden motive olduklarını belirtmişlerdir (%61.8). Öğrencilerin motivasyonunu en çok engelleyen mesleki özellikler sırayla “toplumun olumsuz tutumu/mesleğin düşük statüsü (%59.5), ve görev,sorumluluk ve istihdam konularında belirsizlik (%59.3) olarak bildirilmiştir Öğrencilerin yarıdan çoğu (%53.9), erkeklerin hemşirelik mesleğini uygulamasını olumlu olarak değerlendirmiştir. Konuyla ilgili olumsuz görüşe sahip olanların daha çok sağlık memurluğu öğrencileri olduğu saptanmıştır (p<0.05). Öğrenciler mezun olduktan sonra en çok yüksekokullarda öğretim elemanı olarak çalışmak istemektedirler. Mezuniyetten sonra çalışmak istenen alanlar programlara göre farklılık göstermektedir (p<0.05). Çalışma, öğrencilerin mesleki değerleri benimsediklerini, ancak mesleğin statüsü konusunda endişe duyduklarını ve mezuniyetten sonra öğretim elemanı olarak çalışmayı tercih ettiklerini ortaya koymuştur.The objective of this study was to determine Malatya and Elazığ Health Colleges undergraduate students' attitudes towards their future career and to determine their career preferences after graduation. The study was conducted at Health Colleges of Inonu University in Malatya and Fırat University in Elazığ. Data were obtained from 634 nursing, midwifery and health officer programs students of all grades by administering a self-responded questionnaire in the classrooms between April-May 2001. The most frequently reported motivating professional characteristic was “to help people” (61.8%). “Society's negative attitude/low status” (59.5%) was the most frequently reported demotivating characteristic of the professions, followed by “uncertainty on task, employment and liability” (59.3%). More than half of the participated students (53.9%) had positive attitudes towards entrance of men in the nursing profession. Negative attitudes reported mostly by the health officer program students (P<0.05). Faculty member/lecturer at a university was the most preferred career area after graduation. Preferred professional positions were differed according to the enrolled programs (P<0.05). The study showed that the students appreciated the professional values; however they concerned about the status of the professions and preferred faculty teaching after graduation.enAttribution 3.0 United StatesHemşirelikebelikeğitimdeğerlermesleki tercihlerNursingmidwiferyeducationvaluescareer preferencesHemşirelik, Ebelik ve Sağlık Memurluğu Öğrencilerinin Gelecekteki Mesleklerine İlişkin Görüşleri: Motive Eden ve Etmeyen Mesleki Özellikler Ve Çalışılmak İstenen MeslekiNursing, Midwifery and Health Officer Programs Undergraduate Students’ Attitudes towards Their Future Career: Motivating/Demotivating Professional Characteristics and Career PreferencesArticle