Yıldırım, M. CevatBeycioğlu, KadirUğurlu, Celal TeyyarSincar, Mehmet2021-12-082021-12-082012YILDIRIM M. C,BEYCİOĞLU K,UĞURLU C. T,SİNCAR M (2012). The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1 - 21.https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVM05EQXlNZz09/the-problems-that-educational-supervisors-face-in-terms-of-the-assigned-positionshttps://hdl.handle.net/11616/44126Abstract:Bu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessThe problems that educational supervisors face in terms of the assigned positionsArticle