Poçan, SerdalAltay, BılalYaşaroğlu, Cihat2024-08-042024-08-0420211300-28992149-9683https://doi.org/10.17679/inuefd.815348https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150433https://hdl.handle.net/11616/89188Teknolojide yaşanan gelişmeler ile mobil araçlar hayatımızın her alanında olduğu gibi eğitimde de kendine yer bulmuş, bu alanda yapılacak olan çalışmalar önemli hale gelmiştir. Dolayısıyla okul içinde gerçekleşen öğrenmenin okul dışı öğrenme ortamları ile desteklenmesinde bir araç olarak görülen mobil cihazların velilerinin gözünden incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmada ortaokul 7. sınıf matematik dersi cebir öğrenme alanında artırılmış gerçeklik ve WhatsApp uygulamalarının yer aldığı mobil teknoloji uygulamalarının kullanımına yönelik öğrenci velilerinin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Araştırmada nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrenci velileri uygulama öncesindeki mobil teknolojiye yönelik olumsuz görüşlerinin uygulama süreci ile birlikte değiştiğini, mobil cihazların kullanımını öğrenciler için faydalı, eğlenceli olduğunu ve öğrencilerin derse yönelik ilgilerinin arttığını ifade etmişlerdir. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde akademik alana ve matematik öğretimi alanına ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematik Öğretiminde Mobil Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli GörüşleriArticle22150053210.17679/inuefd.8153481150433