Konan, NecdetOğuz, Vuslat2020-07-052020-07-052013Necdet K., Vuslat O. (2013). Öğretmenlerin okuma alışkanlıkları, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya.2149-2786https://hdl.handle.net/11616/16456https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/155919Öz: Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin okuma alışkanlıklarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Genel tarama modelindeki bu araştırmanın evrenini Malatya ili Merkez ilçede bulunan ilköğretim ve orta öğretim okullarındaki öğretmenler; örneklemini ise bu evrenden seçkisiz olarak belirlenen 463 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Öğretm enlerin Okuma Alışkanlıkları anketi kullanılmıştır. Veriler, Kay -Kare Testi (Chi-Square Test x2) ileanaliz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin % 59?unun düzenli olarak kitap okumadığı; % 55.1?inin bir önceki yıl 5?den az kitap okuduğu; yeterince okumaya engel olan en önemli faktör olarak % 50.5 ile zaman bulamamayı, % 26.8 ile okuma alışkanlığının yetersiz olmasını gösterdikleri belirlenmiştir. Başlık (İngilizce): Reading habi ts of teachers Öz (İngilizce): he main purpose of this study is to determine the opinions of teachers concerning to their reading habits. The population of this general survey study consists of teachers from primary and high schools in the central district of M alatya; the sample consists of 463 teachers, randomly chosen from the population. "Teachers' Reading Habits" questionnaire was used as data collection tool. Data were analyzed using "Chi -Square Test X2. As a result of the analysis, it was determined that 59% of teachers hadnot read books regularly; 55.1% had read fewer than 5 books the previous year; as the most important factor preventing enough reading was unable to find time with 50.5%, poor reading habit with 26.8%.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğretmenlerin okuma alışkanlıklarıReading habi ts of teachersArticle101105119155919