Gökçe, BekirSis, Nesrin2020-08-152020-08-152011GÖKÇE B,SİS N (2011). Gülten Dayıoğlu’nun çocuk öykülerinin “hikâye haritası” yöntemine göre incelenmesi ve genel bir değerlendirme. Turkish Studies (Elektronik), 6(3), 1925 - 1949.1308-2140https://hdl.handle.net/11616/17676https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/131392Yıl: 2011Cilt: 6Sayı: 3ISSN: 1308-2140 / 1308-2140Sayfa Aralığı: 1925 - 1949Metin Dili:TürkçeÖz: Öykü, çocuğa okumayı sevdiren edebî metinlerden biridir. Okuma yoluyla kurulan bu ilişki, çocuğu yaşam boyu etkiler. Bu durum, araştırmacıların dikkatini çekmiş; öykü üzerine yapılan incelemeler birçok bilimsel araştırmanın konusu olmuştur. Bu çalışmada; çocuk edebiyatının önde gelen yazarlarından Gülten Dayıoğlu’nun çocuklar için yazdığı 12 öykü kitabında bulunan 67 öykü değerlendirilmiştir. Ancak çalışmanın kapsamı içinde her öykü kitabına ad olan toplam 12 öykü, metin öğretiminde kullanılan “hikâye haritası” yöntemine göre çözümlenmiştir. Öykülerin çözümlenmesinde kullanılan hikâye haritası yönteminin dört temel dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) gelişiminde önemli bir rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGülten Dayıoğlu’nun çocuk öykülerinin “hikâye haritası” yöntemine göre incelenmesi ve genel bir değerlendirmeExamination of Gulten Dayıoglu’s children stories according to the "story map" and a general evaluationArticle6319251949131392