Şimşek Bulgulu, Öznur2024-10-172024-10-172024Şimşek Bulgulu, Ö. (2024). Klinik ortamlarda akademik ebelik ölçeği: Türkiye'de ebelik öğrencileri ile yapılan bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesihttps://hdl.handle.net/11616/105867Bu araştırma klinik ortamlarda akademik ebeliği değerlendiren 'Klinik Ortamlarda Akademik Ebelik Ölçeği' adlı ölçme aracının Türkçe geçerlik güvenirliğini yapmak amacı ile gerçekleştirildi. Materyal ve Metot: Metodolojik olarak yürütülen bu çalışma iki kamu üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde eğitim gören ebelik öğrencileri üzerinde Mart-Nisan 2023 tarihleri arasında yürütüldü. Klinik Ortamlarda Akademik Ebelik Ölçeği'nin Türkçe uyarlama çalışması dil geçerliliği, kapsam geçerliliği ve pilot uygulama olarak üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Daha sonra yapı geçerliliğini sağlamak amacıyla Kaiser-Meyer-Olkin, Açıklayıcı Faktör Analiziyle (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA), güvenirliğini sınamak amacıyla Cronbach's Alpha iç tutarlılık katsayısı, madde toplam korelasyonu, iki yarıya bölme metodu kullanıldı. Bulgular: Çalışmada kullanılmış olan 10 maddeden oluşan ölçeğin geçerlik durumu için yapılmış olan AFA neticesinde faktör yükü 0.30' un altında olan madde olmadığı saptandı. Yapılan DFA analizi Klinik Ortamlarda Akademik Ebelik Ölçeği'nin belirlenen tek faktörlü yapısını desteklemiş ve uyum indekslerinin yeterli düzeyde olduğu saptandı. 10 maddelik tek alt boyuttan oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Cronbach's Alpha iç tutarlık katsayısı 0.974 şeklinde belirlendi. Bunun yanı sıra, ölçeğin madde toplam korelasyonu yüksek değere sahipti. Sonuç: Sonuç olarak, Türk kültüründe klinik ortamlarda akademik ebeliği ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı elde edildi.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKlinik ortamlarda akademik ebelik ölçeği: Türkiye'de ebelik öğrencileri ile yapılan bir geçerlik ve güvenirlik çalışmasıAcademic midwifery scale in clinical settings: a validity and reliability study conducted with midwifery students in TurkeyDoctoral Thesis