Genç, GültenKutlu, Muhammet Nazif2025-01-182025-01-182024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUUxv07DwdwhzcCu8RwuPw6i_zJNUYVpXv-8ld3oRjZIohttps://hdl.handle.net/11616/106038Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı, İngiliz Dili Eğitimi Bilim DalıKültür, dil olgusunun ayrılmaz bir parçasıdır. Dahası, dünyanın hızla küreselleşmesiyle birlikte dil ve kültürün entegrasyonu daha da kritik hale gelmiştir. Bu nedenle, dil öğretim materyallerinin, dil öğrenenlerin kültürlerarası iletişimsel yeterliliklerini geliştirmek için çeşitli kültürel unsurları içermesi çok önemlidir. Bu çalışma, 2019 -2024 akademik yılları arasında Türkiye'deki liselerde zorunlu İngilizce materyali olarak kullanılan EFL ders kitaplarını ("Relearn 9th Grade", "10th Grade English textbooks", Sunshine English 11 ve Count Me in 12") analiz etmeyi amaçlamaktadır. Kültürel içeriklerin ana kültür, hedef kültür ve uluslararası kültür gibi kültürel kategoriler, ürünler, uygulamalar, bakış açıları ve kişi gibi kültür yönleri ve Büyük "C" ve küçük "c" gibi kültürel temalar açısından analiz edilmesi için içerik analizi yönteminin kullanılması planlanmaktadır. Ayrıca, lise İngilizce öğretmenlerinden lise İngilizce ders kitaplarında kültürel unsurlara ne ölçüde yer verildiğine dair bakış açıları hakkında veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, ders ve çalışma kitaplarının kültürel temsil açısından yetersiz olduğunu ve kültürel unsurların sınıflar, ders kitapları ve çalışma kitapları arasında dengesiz bir şekilde temsil edildiğini göstermiştir. Çalışmanın sonuçları ışığında, bu kitapların dengeli bir şekilde daha fazla kültürel öğe içermesi önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: EFL, Kültürel temsil, EFL ders kitapları.Culture is an inseparable part of the language phenomenon. Moreover, the integration of language and culture has become more critical with the rapid globalization of the world. Therefore, it is crucial for language teaching materials to involve various cultural elements to develop the intercultural communicative competence of language learners. The present study intends to analyze the EFL textbooks ("Relearn 9th Grade ", "10th Grade English textbooks", Sunshine English 11, and Count Me in 12") used as compulsory English materials in high schools in Türkiye between the 2019 -2024 academic years. A content analysis method was used to analyze the cultural contents in the aspect of cultural categories such as home culture, target culture, and international culture, aspects of culture such as products, practices, perspectives, and person, and cultural themes such as Big "C" and little "c". In addition, semi-structured interviews were conducted to gather data from high school English teachers about their perspectives on what extent cultural elements are included in high school English textbooks. The results of the study showed that the textbooks and workbooks are insufficient in terms of cultural representation, and there is an unbalanced representation of cultural elements between grades, textbooks, and workbooks. It was also found that English teachers' perspectives confirm the unbalanced representation of cultural elements in the textbooks and workbooks. In light of the results of the study, it is suggested that these books should include more cultural elements with balance. Keywords: EFL, Cultural representation, EFL textbooks.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingCultural representation in EFL textbooks and teachers' perspectives about itYabancı dil olarak İngilizce öğretiminde kullanılan ders kitaplarında kültür sunumu ve öğretmen görüşleriMaster Thesis1100875079