Yiğit, Mehmet2019-05-202019-05-202016Yiğit, M. (2016). Vatandaşın sosyal yardım hizmet algısı ve yönetimi: Diyarbakır örneği. Yayımlanmış Doktora lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.https://hdl.handle.net/11616/11165Algı yönetimi, işletme biliminin yanı sıra son yıllarda kamu yönetiminde de kullanılmaya başlanan bir yönetim tekniğidir. Bu teknik, vatandaşa sunulan kamu hizmetinin doğru şekilde anlaşılmasını sağlamak adına yapılan çalışmalar bütünüdür. Kamu hizmetlerinde verimliliği arttırmak, ulaşılmak istenen amaçları gerçekleştirmek adına hizmetin doğru sunulmasının yanında vatandaşlarca doğru şekilde algılanması da önemlidir. Sunulan kamu hizmetinin ihtiyacı karşılamasının yanında doğru algılanması vatandaşın devlete güvenini ve aidiyet duygusunu arttıracaktır. Günümüzde devletler, çağdaş devletlerin en önemli özelliklerin birisi olan sosyal devlet anlayışının gereği olarak sosyal yardımlara önemli kaynaklar ayırmaktadır. Toplumun önemli bir kısmını ilgilendiren sosyal yardım hizmetinin sunumunda vatandaş algısı son derece önemlidir. Bundan dolayı sosyal yardımlarda vatandaşın algısının ölçülmesi, öğrenilmesi ve doğru algının oluşması için gerekli çalışmalar yapılmalıdır. Bu araştırmada sosyal yardımlarda vatandaşın hizmet algısı Diyarbakır ili örneği üzerinden değerlendirilmiştir. Algı ve algı yönetimi hakkında bilgi verilmiş, sosyal politika ve sosyal yardımlar açıklanmıştır. Ayrıca kamu hizmetleri ve sosyal yardımların sunumunda algı yönetime değinilmiştir. Daha sonra; Diyarbakır Merkez Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından yardım alan vatandaşlarla yüz yüze görüşülerek anket yapılmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek hipotezler test edilmiştir. Bulgular yorumlanmış ve öneriler getirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Algı, Algı Yönetimi, Sosyal Yardım, Sosyal Politika, Sosyal Devlet.Perception management is a management technique started to be used in public administration in recent years next to the business science. It is a set of public services provided to citizens and ensure that the work is apprehended as desired. To increase the efficiency of the public services and to be able to perform the accessible desired services, they should be percieved right by the citizents in addition to they are presented well.By covering the public services for the needs and their right preception by the citizens, the trustworthy and the sense of belonging of the citizens will increase. As one of the most requriements of the modern social states, today, the states allocate significant resources to the social helps. The perception of the citizen is extremely important while presenting the social assistances which bear on most of the society.Therefore, to measure and to learn the perceptions of citizens in social welfare work and to set the right perception, the necessary works whould be made. In this study, the perception of citizens in social welfare services was assessed through the example of Diyarbakir province. Information has been given about perception and perception management and perception management in the provision of public services and welfare have been described. Also in the provision of public serives and social welfare, perception management has been addressed. After that, a survey has been conducted with the help of the citizens of the Social Assistance and Solidarity Foundation take place in the Center of Diyarbakır by face to face. Hypotheses were tested by analizing the data obtained. Results have been interpreted and recommendations have been introduced. Key Words: Perception, Perception Management, Social Assistance, Social Policy, Welfare State.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamu YönetimiPublic AdministrationVatandaşın sosyal yardım hizmet algısı ve yönetimi: Diyarbakır örneğiPublic's perception of welfare services and management: Example of Diyarbakır Public's perception of welfare services and management: Example of DiyarbakırDoctoral Thesis1243