Erdem, CemStefaniak-Rak, Katarzyna2021-11-262021-11-262017ERDEM C,STEFANİAK-RAK K (2017). Bir Öğretim Materyali Olarak Türkçe Konuşuyoruz Mówimy PO Turecku. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 297 - 311.https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjNU1UVTFOUT09/bir-ogretim-materyali-olarak-turkce-konusuyoruz-mowimy-po-tureckuhttps://hdl.handle.net/11616/43443Öz:''Türkçe Konuşuyoruz Mówimy Po Turecku" isimli eser Polonya'da Türkçe öğretimi için kaleme alınmış eserlerden biridir. "Mówimy Po Turecku" Krakov'da, 1977'de Teresa Ciecierska-Ch?apowa, Jan Ciopi?ski ve Oben Güney tarafından yazılmış ve Jagiellonski Üniversitesi tarafından yayımlanmıştır. Eser 2 bölüm halinde hazırlanmış olup birinci bölümde Türkçenin öğretimine ilişkin çalışmalar ikinci bölümde ise metinler ve okuduğunu anlama etkinliklerine yer verilmiştir. Eser, 2500 kelimeyi ihtiva eden bir yapıyla oluşturulmuş ve eserin öğrencilere temel düzeyde Türkçe konuşma becerisi kazandırmayı amaçladığı ifade edilmiştir. Bu araştırmanın amacı; "Mówimy Po Turecku" adlı eseri Türk dili öğretimi açısından değerlendirmektir. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak eserde, ses yöntemi, dilbilgisi çeviri yöntemi, kulak dil alışkanlığı yöntemi, soru-cevap yöntemi, iletişimci yaklaşım ve sözel yaklaşım yöntemlerinin kullanıldığı tespit edilmiştir.Abstract:‘’Türkçe Konuşuyoruz Mówimy Po Turecku” (Eng. Türkçe Konuşuyoruz We Speak Turkish) is a book for teaching the Turkish language which was written in Kraków, Poland by Teresa Ciecierska-Chłapowa, Jan Ciopiński and Oben Güneyi in 1977. It was published by the Jagiellonian University consists of two parts. The first one includes materials for teaching the Turkish language, whereas the second one texts which can be used to practise reading comprehension skills. In addition to that, the latter includes useful information: yardımcı bilgiler and a dictionary: sözlük. The book focuses on 2500 words and was written in order to facilitate the development of Turkish speaking skills from the elementary to intermediate level. The aim of this article is to evaluate “Türkçe Konuşuyoruz Mówimy Po Turecku” as a material used for teaching the Turkish language. The method of document review was employed in the research and the data it provided were analysed in terms of content. Finally, it was proven that the methods used in the book involve: sound method, grammar translation method, audio-lingual method, question answer method, communicative and oral approach methodstrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBir Öğretim Materyali Olarak Türkçe Konuşuyoruz Mówimy PO TureckuArticle