Yıldırım, M. CevatDönmez, Burhanettin2020-12-042020-12-042008YILDIRIM M. C,DÖNMEZ B (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. İlköğretim Online (elektronik), 7(3), 664 - 679.1305-3515https://hdl.handle.net/11616/19015https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/77750Öz: Bu araştırmanın amacı "sınıf öğretmenlerinin, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamasının sınıf yönetimine etkilerine ilişkin görüşleri"ni tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Tipik durum örneklemesi yöntemi tercih edilmiştir. 1-5. sınıf öğretmenlerinden oluşan 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş, toplam 20 ders saati yarı yapılandırılmış gözlem yapılmış ve gözlem yapılan derslerin planları ile öğrenci devam çizelgelerinden oluşan doküman incelemesi yapılarak veri çeşitlemesi yoluna gidilmiştir. Veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sınıf yönetiminin beş boyutunu genel olarak olumlu yönde etkilediği; ancak yapı ve uygulamadan kaynaklanan bazı sorunların olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir ÇalışmaA Study on the Effects of Constructivist Learning Approach Practices on Classroom ManagementArticle7366467977750