Kılıç, OsmanGündüz, OrhanAydın, Gamze EryılmazEmir, Murat2024-08-042024-08-0420121300-6819https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/171767https://hdl.handle.net/11616/89060Samsun ili Atakum ilçesi kentsel alanda yapılan araştırmanın amacı, ailelerin siya h çay tüketimdavranışlarının belirlenmesidir. Araştırma kapsamında, ailelerde gıda satın alma kararını veren 150kişiyle anket yapılmıştır. Araştırmada, ailelerin çay tüketim miktarları ile sosyo -ekonomiközellikleri arasındaki ilişki ki- kare testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çay tüketim miktarı ileailedeki birey sayısı arasındaki ilişki, pozitif ve istatistiksel açıdan önemli bulunmuştur. Anketyapılan ailelerin %64 gibi büyük bir kısmında, gıda satın alma kararını kadınlar vermektedir. Gıdasatın alma kararını veren bireyin eğitimi ile gelir getiren bir işte çalışma durumu, ailelerin çaytüketim miktarlarını etkilemektedir. Araştırmada, ailelerin %75,33 gibi büyük bir kısmının çaydaaynı markayı tercih ettiği ve marka tercihinde en etkili faktörün ka lite olduğu tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇay tüketiminde tüketici davranışlarının belirlenmesi: Samsun ili örneğiArticle1641925171767