Hepşen, İbrahim F.Evereklioğlu, CemBayramlar, Hüseyin2015-08-112015-08-111998Hepşen, İbrahim F.; Evereklioğlu, C.; Bayramlar, H.;Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi.5 (1) :1998. İnönü Üniversitesi, Malatya.1300-1744https://hdl.handle.net/11616/2532http://www.totmdergisi.org/articles/1998/volume5/issue2/1998_5_2_8.pdfhttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/4987Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi.5 (1) :1998. İnönü Üniversitesi, Malatya.Emetrop gözlerde yoğun okumanın miyopi gelişimi üzerindeki etkisinin 7 yıl süreli prospektif araştırılması. Metod: Yaş ortalamaları 12.70 olan, günde ortalama 6 saat okuma-yakın çalışma yapan 77 erkek ortaokul öğrencisinin 97 gözü ile (1. Grup), yaş ortalamaları 13.31 olan, okumayan ve sanayi mesleklerinde çalışan 36 çırağın 72 gözü (2. Grup=kontrol) 18 ay arayla sikloplejik refraksiyon (SKP-R) ve ultrasonik biyometrik ölçümler yapılarak karşılaştırıldı. Bulgular: Birinci grupta sikloplejik refraksiyona göre 97 gözün 68 (%72.3)'inde miyopiye kayma oldu. Yine 1.Grupta 18 ay arayla alınan SKP-R, keratometre (K), ön kamara derinliği (ÖKD) ve aksiyel uzunluk (AU) ölçümlerinde anlamlı artış vardı (her üç değer için p=0.0001). İkinci grupta ise, K değerlerindeki artış dışında hem refraksiyondaki hem de biyometrik parametrelerdeki fark anlamsızdı. Sonuç: Çalışmamızın ön sonuçları, önemlL bLr çevresel faktör olan okuma-yazmanın emetrop öğrencilerde miyopi yönünde refraksiyon değişimi yaptığını ve bu değişimin hem ÖKD ve AU hem de K değerindeki artma ile birlikte olduğunu göstermiştir.Emetrop gözlerde yoğun okumanın miyopi gelişimi üzerindeki etkisinin 7 yıl süreli prospektif araştırılması. Metod: Yaş ortalamaları 12.70 olan, günde ortalama 6 saat okuma-yakın çalışma yapan 77 erkek ortaokul öğrencisinin 97 gözü ile (1. Grup), yaş ortalamaları 13.31 olan, okumayan ve sanayi mesleklerinde çalışan 36 çırağın 72 gözü (2. Grup=kontrol) 18 ay arayla sikloplejik refraksiyon (SKP-R) ve ultrasonik biyometrik ölçümler yapılarak karşılaştırıldı. Bulgular: Birinci grupta sikloplejik refraksiyona göre 97 gözün 68 (%72.3)'inde miyopiye kayma oldu. Yine 1.Grupta 18 ay arayla alınan SKP-R, keratometre (K), ön kamara derinliği (ÖKD) ve aksiyel uzunluk (AU) ölçümlerinde anlamlı artış vardı (her üç değer için p=0.0001). İkinci grupta ise, K değerlerindeki artış dışında hem refraksiyondaki hem de biyometrik parametrelerdeki fark anlamsızdı. Sonuç: Çalışmamızın ön sonuçları, önemlL bLr çevresel faktör olan okuma-yazmanın emetrop öğrencilerde miyopi yönünde refraksiyon değişimi yaptığını ve bu değişimin hem ÖKD ve AU hem de K değerindeki artma ile birlikte olduğunu göstermiştir.trAttribution 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessMiyopimiyopik kaymailerlemeemetropiokumayakın çalışmabiometrirefraksiyonMyopiamyopic shiftprogressionemmetropiareadingclose- workbometryrefract on1Emetrop Ortaokul Öğrencilerinde Yoğun Okumanın Miyopi Oluşumuna Etkisinin Prospektif İncelenmesi: İlk SonuçlarEffect of intensive reading on the development of myopia in emmetropic secondary school children: The preliminary resultsArticle52-31481524987