Yücel, Mustafa2020-08-122020-08-122013YÜCEL M. M (2013). Toplam hizmet kalitesinin servqual analizi ile ölçümü: bankacılık sektöründe bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 12(44), 82 - 106.1304-0278https://hdl.handle.net/11616/17529https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/148460Öz: Malın hizmet olduğu bankacılık sektöründe hizmetin müşteriler tarafından nasıl algılandığının bilinmesi çok önemlidir. Bu yüzden de bankaların müşteri memnuniyetini sürekli ölçerek memnuniyetsizliğin ortaya çıktığı hizmetlerde iyileştirmelere gitmeleri kaçınılmaz bir zorunluluk haline gelmektedir. Bu çalışmada hizmet kalitesinin ölçümüne yönelik olarak, Parasuraman, Zeithhaml ve Berry tarafından geliştirilen Servqual hizmet kalitesi ölçüm modeli incelenmektedir. Model, hizmete ilişkin 22 adet özelliğin faktör analizine tabi tutularak elde edilen hizmet kalitesi boyutlar çerçevesinde hesaplanan ve (algılanan kalite - beklenen kalite) şeklinde formüle edilen ortalama servqual skoruna dayanmaktadır. Model, hizmet sektörünün önde gelen kurumlarından olan bankalar üzerinde uygulanmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessToplam hizmet kalitesinin servqual analizi ile ölçümü: bankacılık sektöründe bir araştırmaThe measurement of total service quality by servqual analysis: Research in in banking sector servicesArticle124482106148460