Konan, NecdetÇelik, Osman Tayyar2020-08-052020-08-0520181300-88112147-9844https://doi.org/10.24106/kefdergi.434140https://hdl.handle.net/11616/17291https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/324354Yıl: 2018Cilt: 26Sayı: 4ISSN: 1300-8811 / 2147-9844Sayfa Aralığı: 1043 - 1054Metin Dili:TürkçeÖz: Bu araştırmanın amacı, Konczak, Stelly ve Trusty tarafından geliştirilen Güçlendirici Liderlik Ölçeği’ni eğitim örgütleri için Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Ölçeğin dil geçerliği çalışmaları yapılmış, dilsel eşdeğerliğe sahip olduğu görüldükten sonra, 2015-2016 öğretim yılında Malatya ilinde görevli 220 öğretmene uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonucunda ölçeğin orijinalindeki altı faktörlü yapısının doğrulanamaması üzerine örneklem sayısı 421’e çıkarılarak istatistiksel analizler tekrar yapılmıştır. Ölçeğin tek faktörlü yapıdan yedi faktörlü yapıya kadar formları denenmiş ve üç faktörlü yapının kabul edilebilir uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda, okul müdürlerinin Güçlendirici Liderlik davranışlarını ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabilecek üç faktörlü Türkçe formu oluşturulmuştur.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıGüçlendirici Liderlik Ölçeğinin Eğitim Örgütleri İçin Türkçe’ye Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıTurkish Adaptation of the Empowering Leadership Scale for Educational Organizations: A Validity and Reliability StudyArticle2641043105410.24106/kefdergi.434140324354