Kablan, ZeynelÖzdişci, SeldaÖzdemir, AhmetÖzarmut, ŞeydaErçoban, MehmetDaymaz, BaharAydın, Merve2019-05-152019-05-152019Kablan, Z. Özdişçi, S. Özdemir, A. Özarmut, Ş. Erçoban, M. Daymaz, B. Aydın, M. (2019). Cilt:20 Sayı:1, 83-100 ss.https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/43648/360943https://hdl.handle.net/11616/10981Bu araştırmada matematik derslerinde kullanılan düz anlatım ile buluş yoluyla öğrenme yöntemleri, rutin olan ve olmayan problem çözme puanları açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada buluş yoluyla öğrenme yönteminin sınıfta kural ezberletmek yerine, kuralın anlamının kavratıldığı bir yöntem olarak nitelendirilmiştir. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı bu araştırma, öntest-sontest karşılaştırma gruplu deney deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu elverişli örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları kontrol grubu 23, deney grubu 28 olmak üzere toplam 51 sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın deneysel işlemleri sekiz ders saati sürmüş, deney gruplarına farklı öğretim yöntemleri uygulanmış, ancak grupların ders içeriği ve öğretim sürecinde kullanılan problemler açısından benzer olması sağlanmıştır. Araştırma sonucunda iki yöntem arasında rutin problemler açısından anlamlı bir fark yok iken, rutin olmayan problem çözme puanları açısından buluş yoluyla öğrenme yöntemi lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessProblem çözmerutin olmayan problemlerbuluş yoluya öğretimdüz anlatımMatematik ÖğretimiBuluş yoluyla öğrenme yönteminin düz anlatım yöntemine kıyasla rutin olan ve olmayan problem çözmeye etkisiThe Effect of Discovery Learning Method on Routine and Non-Routine Problem-Solving Scores Compared to Direct InstructionArticle20183100