Aşlamacı, İbrahimGök, Ömer Faruk2021-04-082021-04-082019AŞLAMACI İ,GÖK Ö. F (2019). ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ORTAOKUL DİN, AHLAK VE DEĞERLER ALANI SEÇMELİ DERSLERİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(14), 354 - 385. Doi: 10.33931/abuifd.6332772148-0494https://doi.org/10.33931/abuifd.633277https://hdl.handle.net/11616/33408https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/363249Öz: Bu araştırmanın amacı; ortaokul din, ahlak ve değerler alanı seçmeli derslerinde karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Nitel araştırma modelinde yapılandırılan araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında Malatya il merkezinde çeşitli ortaokullarda görev yapan ve seçmeli din derslerini okutan 24 DKAB öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak toplanmıştır. Betimsel analiz yöntemiyle çözümlenen bu veriler ışığında araştırmada elde edilen bazı sonuçlar şu şekildedir: Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğu seçmeli din derslerinin yürütülmesinde öğrenci, öğretmen, veli ve okul yönetiminden kaynaklı çeşitli sorunlara işaret etmiştir. Katılımcılara göre seçmeli derslerin seçim sürecine veli ve öğrenci görüşleri yeterince yansıtılamamaktadır. Ayrıca seçmeli din dersleri için yeterli sayıda öğretmen olmasına rağmen öğretmen yeterliliği istenen düzeyde değildirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖĞRETMENLERİNE GÖRE ORTAOKUL DİN, AHLAK VE DEĞERLER ALANI SEÇMELİ DERSLERİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMAPROBLEMS ENCOUNTERED IN SECONDARY SCHOOL RELIGION, MORALITY AND VALUES ELECTIVE COURSES ACCORDING TO THEIR TEACHERS: A QUALITATIVE RESEARCHArticle71435438510.33931/abuifd.633277363249