Aydoğan, Dilek2020-08-082020-08-082013AYDOĞAN D (2013). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerine yönelik tutumları ile bilişim teknolojileri okuryazarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(11), 63 - 76.https://hdl.handle.net/11616/17352Öz:Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerine yönelik tutumlarının öğrencilerin bilişim teknolojileri okuryazarlıklarına bağlı olarak nasıl değiştiğini incelemektir. Bu çalışmada, yazarın geliştirdiği “bilişim teknolojilerine yönelik tutum” ölçeği ile “bilişim teknolojileri okuryazarlık” testi kullanılmıştır. Bilişim Teknolojilerine yönelik tutum ölçeği, ilgisizlik, bağımlılık, kaygı ve ilgi olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Malatya ili Merkez ilçe sınırları içinde yer alan 9423 öğrenci içerisinden 2011-2012 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde öğrenim gören 966 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın sonunda ilköğretim programında yer alan bilişim teknolojilerine yönelik istendik davranışların öğrenciler tarafından genel olarak kazanıldığı görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerine yönelik tutumları ile bilişim teknolojileri okuryazarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesiThe research of relationship between the attitudes of 8th grade primary school students towards information technologies and information technologies literacyArticle