Mutlu, Şefika2020-07-192020-07-192019Mutlu, Şefika. “Kur’an Kursu Öğreticilerinin Mesleki Etik İlkelere Uyma Düzeylerinin İncelenmesi / The Examination the Degree of Compliance with the Professional Ethics Principles of Qur’anic Course Instructors”. Mesned: Mesned İlahiyat Araştırmaları Dergisi / Journal of Mesned Divinity Researches, 10/1(Bahar 2019): 217-241.2667-7075https://hdl.handle.net/11616/17077Öz: Bu araştırmada, Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Kur’an kurslarında görevli Kur’an kursu öğreticilerinin, meslektaşlarının mesleki ilkelere uyma düzeyine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Betimsel tarama deseni ile yürütülen araştırmanın evrenini Ankara ilindeki 1.717 öğretici, örneklemini ise Ankara merkez ilçelerinde görev yapan 858 öğretici oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu ve araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Kur’an Kursu Öğreticiliği Mesleki Etik İlkeler Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri IBM SPSS 23 programında analiz edilmiş, yüzde, frekans, aritmetik ortalama gibi betimsel istatistik teknikleri ile t-Testi, ANOVA gibi çıkarımsal istatistik teknikleri kullanılmıştır. Mesleki Etik İlkeler Ölçeğinden alınan puanlara göre öğreticilerin, meslektaşlarının mesleki etik ilkelere uyma düzeyine ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, görev, hafızlık durumu, öğrenim durumu ile görev yapılan kurs türüne göre anlamlı olarak farklılık tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Etik, mesleki etik, mesleki etik ilkeler, Kur’an kursu öğreticisi.trEtikMesleki etikKur’an kursu öğreticisi.Kur’an Kursu Öğreticilerinin Mesleki Etik İlkelere Uyma Düzeylerinin İncelenmesiThe Examination the Degree of Compliance with the Professional Ethics Principles of Qur’anic Course InstructorsArticle