Şad, Süleyman NihatDemir, Okay2024-08-042024-08-0420151305-3515https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/200025https://hdl.handle.net/11616/89132Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin bilgisayar ve internet kullanımına ilişkin özyeterlilik algılarınıölçmek için kullanılabilecek bir özyeterlilik ölçeği geliştirmektir. Bu amaçla geçerlilik (kapsam, görünüş, ölçüt ve yapı geçerliliği) ve güvenilirlik (içtutarlılık ve kararlılık) çalışmaları yapılmıştır. Kapsam ve görünüşgeçerliliğiuzmangörüşüylesağlanantaslakölçek250sınıföğretmenininkatıldığıbirpilotuygulamakapsamında denenmiştir.İlk açımlayıcı faktör analizlerinde sırasıyla yaklaşık %66.16 ve %74,02'lük varyans açıklama oranlarına sahip iki alternatif model elde edilmiştir. Takip eden doğrulayıcı faktör analizi sonucunda daha iyi uyum iyiliği değerlerine sahip iki faktörlü ölçme modeli doğrulanmıştır (X2/sd=200,36/100=2,00; p=0,000; RMSEA= 0,063; GIF= 0,91; AGFI= 0,92; SRMR=0,031; CFI=0,97; NFI= 0,95 ve NNFI=0,97). Elde edilen ölçek model ayrıca 328 kişilik yeni bir veri seti kullanılarak ikinci kez doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda ölçeğin yeterli uyum iyiliği değerleri verdiği görülmüştür. İki ayrı ölçüt ölçek kullanılarak yapılan ölçüt geçerliliği analizi sonucunda orta ve yüksek arasında değişen anlamlı düzeyde pozitif yönde ilişkiler bulunmuştur. Son olarak güvenilirlikle ilgili bulgular Bilgisayar ve İnternet Özyeterlilik Ölçeğinin sınıf öğretmenlerinin bilgisayar ve internet kullanımı özyeterlilik algılarını güvenilir bir şekilde ölçebileceğini kanıtlamaktadırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSınıfÖğretmenleri İçinBilgisayarveİnternetKullanımıÖzyeterlilik Algısı Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik ÇalışmasıArticle142489510200025