Çetinöz, FıratYurtcu, EdaÜstgörül, Yunus Emre2021-11-182021-11-182020Çetinöz, F. , Yurtcu, E. & Üstgörül, Y. E. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sportmenlik Düzeylerinin İncelenmesi . İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi , 7 (3) , 1-13 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inubesyo/issue/60831/795230https://hdl.handle.net/11616/43211Bu çalışmada, lisans düzeyinde spor eğitimi alan ve alamayan örgün üniversite öğrencilerinin demografik değişkenlere göre sportmenlik düzeyleri ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmaya, seçkisiz örneklem yöntemlerinden kolayda örnekleme yoluyla belirlenen 118 erkek (%59) ve 82 kadın (%41) olmak üzere toplam 200 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Vallerand ve ark. (1997) tarafından geliştirilen Balçıkanlı (2010) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan Çok Boyutlu Sportmenlik Yönelim ölçeği ile katılımcıların demografik özellikleri tanımlamak için 5 adet soru yöneltilmiştir. Verilerin analizinde demografik değişkenleri tanımlamak için frekans değeri testleri, Mann-Whitney u testi uygulanmıştır. Analizler neticesinde Mann-Whitney testinde hem ölçek genelinde hem de ölçeğin alt boyutlarının hepsinde kadın katılımcıların erkek katılımcılara göre sportmenlik düzeyleri istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Ayrıca gerçekleştirilen Mann-Whitney testinde hem ölçek genelinde hem de ölçeğin alt boyutlarının hepsinde okul düzeyinde Spor Bilimleri Fakültesi (SBF) ‘ nin sportmenlik düzeyi Yabancı Diller Yüksekokulu (YDY) göre istatistiksel olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ek olarak 1. ve 3. sınıflar ile 1. ve 4. sınıflar arasında gerçekleştirilen Mann-Whitney testi neticesinde 3.sınıf öğrencileri ile 4.sınıf öğrencilerinin sportmenlik düzeyi istatiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Lisans düzeyinde alınan spor eğitiminin sportmenlik ya da centilmenlik düzeyini pozitif yönde etki ettiği düşünülebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite Öğrencilerinin Sportmenlik Düzeylerinin İncelenmesiArticle72