Yetkiner, Beyler2019-05-162019-05-162018Yetkiner, B. (2018). Radyo, televizyon ve sinema bölümlerinde verilen sinema derslerinin değerlendirilmesi. Cilt:3 Sayı:1, 83-99 ss.https://dergipark.org.tr/inifedergi/issue/37518/401562https://hdl.handle.net/11616/11044İletişim fakültelerinin Radyo Televizyon ve Sinema (RTS) bölümlerinde okutulan derslerin niteliği ve amacı sinema sektöründe çalışmayı düşünen öğrencilerin iş hayatına atılmaları noktasında önemlidir. Makale bölümlerde verilen derslerin ağırlıklı olarak teorik eğitme mi yoksa uygulamalı eğitime mi dayanmaktadır sorusuna cevap bulmaya çalışmaktadır. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) resmi internet adresinde yayınladığı 2015 kontenjanlar kılavuzunu dikkate alınarak, devlet üniversitelerine bağlı iletişim fakültelerinin Radyo Televizyon ve Sinema bölümlerinin dört yıl boyunca sinemaya dair dersleri incelenmiştir. Dersler Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK)’in ekonomik gelişmişliklerine göre belirlediği 12 bölgede kurulu iletişim fakülteleri göz önüne alınarak incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda RTS bölümünden mezun olacak bir öğrencinin eğitsel anlamda hangi alanlardan daha fazla ders aldığı ve RTS ile ilgili derslerin dağılımının bir haritasının çıkartılıp eksik kalan yönlerinin tartışılması hedeflenmektedir. Nicel veri analizinin uygulandığı çalışmada sinema derslerinin teknolojik olarak yetersiz kaldığı ve yeni teknolojiyle uyumlu hale getirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessRadyo Televizyon ve Sinemaİletişim FakülteleriEğitimRadyo, televizyon ve sinema bölümlerinde verilen sinema derslerinin değerlendirilmesiArticle318399